Menu Zavřít

Autosalon v Paříži je na novinky chudý. Zde je pět nejzajímavějších

30. 9. 2016
Autor: Redakce

Mondial de l’Automobile patří k velkým světovým autosalonům. Přesto je letošní ročník spíše zklamáním. Poznamenala ho neúčast některých důležitých značek i absence opravdu překvapivých premiér. Výjimky potvrzující pravidlo se naštěstí najdou.

Od první říjnové soboty je pro veřejnost otevřen tradiční Mondial de l’Automobile 2016 v Paříži. Veřejnost se nepochybně dostaví ve značných počtech, prohlédnout a osahat si tolik aut na jednom místě jinde než na autosalonu nejde.

Z pohledu médií to byl ale snad nejslabší z velkých evropských autosalonů. A nejen proto, že některé značky ho zcela vynechaly, což by ještě před několika lety bylo nemyslitelné. Aston Martin. Bentley. Ford. Mazda. Rolls-Royce. Volvo. Ti všichni se rozhodli, že v době internetu mohou marketingový rozpočet utratit účelněji.

I zbylé automobilky však pojaly účast poměrně vlažně. Skutečně překvapivých premiér, které by nebyly odhaleny týdny předem na samostatné prezentaci nebo alespoň kompletním zveřejněním podkladů na internetu, by se daly napočítat na prstech jedné ruky. Letošní pařížský autosalon tak spíš zaujal jako přehlídka konceptů a studií.


Z pařížského autosalonu čtěte:

Velkolepé plány: Škoda chce vstoupit na 18 nových trhů

Škoda Kodiaq zná svou cenu. První verze se vejde pod 700 000 Kč


Vize svých budoucích elektromobilů s velkým dojezdem představili dva velcí němečtí výrobci. Volkswagen I.D. i Mercedes Generation EQ se ale dostanou k zákazníkům až za několik let a určitě ne v této podobě. Autonomní supersport Renault Trezor, luxusní kupé Mercedes-Maybach 6 nebo nabroušené Hyundai RN30 jsou jistě pozoruhodnými ukázkami designérské invence, ale ničím víc.

Přesto nebudeme tvrdit, že Paříž nezaujala vůbec ničím. Do následujícího výběru jsme zařadili jen auta, která se skutečně vyrábí nebo vyrábět začnou. V dohledné době. Je jich sice jen pět, ale dohromady poskytují jasný důkaz, že automobilový trh je dnes rozmanitý a vyspělý jako nikdy v historii.

5. Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

Dříve než ostatní spojilo „Disco“ slušné terénní vlastnosti s variabilním interiérem až pro sedm lidí. Pátá generace se vzdala tradičního žebřinového rámu, výrobce však slibuje zachování vynikající průchodnosti terénem. Na základě všech dosavadních zkušeností mu ochotně věříme. Land Rover Discovery V se na českém trhu začne prodávat na jaře příštího roku za ceny od 1 395 735 Kč.

4. LaFerrari Aperta

LaFerrari Aperta

Tohle je sice produkční auto, ale koupit si ho nemůžete. Ferrari ho totiž představilo potenciálním zájemcům a získalo objednávky na celou produkci dlouho předtím, než ukázalo otevřenou verzi hypersportu LaFerrari veřejnosti. Díky hybridnímu agregátu s kombinovaným výkonem 708 kW zrychlí LaFerrari Aperta na 200 km/h za 7,1 s a rozjede se na rovných tři sta padesát.

3. Audi RS3

Audi RS3

Důkaz, že i v době elektrifikace, snižování emisí a více či méně předstírané „zelenosti“ je místo pro šílená auta. Nové Audi RS3 je kompaktní sedan velikosti Octavie, ovšem poháněný pětiválcovým motorem o brutálním výkonu 294 kW! To je rovných 400 koní. Instantní proměnu hnací síly v zabavení řidičáku zajišťuje dvouspojková převodovka a pohon všech kol. Nejdříve se tento model začne prodávat v Číně a USA, o uvedení na evropské trhy zatím Audi neříká nic konkrétního. Budeme tiše doufat, že se dostane i na nás.

2. Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Globálně jen jedno z mnoha nových SUV, ale první SUV v historii největší české automobilky si automaticky zasluhuje zvláštní pozornost. Už proto, že v prodejích na domácím trhu zcela jistě převálcuje veškerou dosavadní konkurenci. Škoda Kodiaq měla samostatnou premiéru už měsíc před autosalonem, v Paříži ale Škoda zveřejnila jeho základní cenu a ukázala Kodiaq také v atraktivním zeleném odstínu Speed Yellowgreen.

1. Opel Ampera-e

 Opel Ampera-e

bitcoin_skoleni

Zatímco ostatní velkoústě slibují, Opel (respektive General Motors) nenápadně koná. Už během roku 2017 bude v Evropě k dostání elektromobil Opel Ampera-e, což je sesterský model amerického Chevroletu Volt. Čím je tak zajímavý? Na rozdíl od současných elektromobilů s výjimkou drahé Tesly ujede na jedno nabití až 400 km, přičemž k ujetí 150 km ho stačí nabíjet 30 minut. Opel demonstroval možnosti Ampery-e tím, že ji nechal přijet do Paříže z Londýna bez dobíjení po vlastní ose.

Kompletní zpravodajství z autosalonu naleznete pod štítkem Autosalon Paříž 2016 na našem sesterském webu autobible.cz.


  • Našli jste v článku chybu?