Menu Zavřít

Ferrari ukázalo svůj nejexkluzivnější model. Je dávno vyprodaný

8. 7. 2016
Autor: Ferrari Automobili

Italská automobilka zveřejnila na Twitteru první obrázky modelu LaFerrari Aperta, což je otevřená verze hybridního hypersportu LaFerrari. Potenciální zákazníci ale spatřili novinku už před časem – a záhy ji vykoupili.

LaFerrari Aperta je nejnovější vrcholný model značky Ferrari. Výstavní premiéru bude mít až na podzim na autosalonu v Paříži a jeho první obrázky pustilo Ferrari do světa teprve tento týden. Oficiálně dokonce ještě ani nemá jméno. Že se bude jmenovat Aperta („otevřená“, ve smyslu bez střechy) je dedukce britského motoristického týdeníku Autocar. A pochopitelně se dosud nevyrábí. Přesto je tento hybrid již vyprodaný. Jak je to možné?

Ferrari LaFerrari Aperta Aperta bude ještě exkluzivnější než LaFerrari kupé, jichž vzniklo 499

Ferrari rádo představuje speciální verze a limitované modely na exkluzivních akcích, jichž se mohou zúčastnit pod závazkem mlčenlivosti předem pečlivě vybraní potenciální zákazníci. Stejně tomu bylo i v tomto případě. Automobilka oficiálně nezveřejnila ani cenu, ani počet plánovaných kusů. Zahraniční média spekulují o 150- až 200kusové sérii a ceně 1,4 milionu dolarů (34 milionů korun) bez DPH a dalších místních daní. Pokud ale budete chtít LaFerrari Aperta, i když jste nebyli mezi pozvanými, vyjde vás podstatně dráž. Autocar píše, že ví o prodejci, který bude mít Apertu na prodej v roce 2017 za částku 3,5 milionu eur (95 milionů Kč) – také bez DPH…

Ferrari LaFerrari Aperta Běžní smrtelníci si budou moci vůz prohlédnout na podzimním autosalonu v Paříži

Technika se oproti uzavřenému LaFerrari nemění. Hnací sílu tak opět zajišťuje hybridní soustava, tvořené kombinací atmosférického dvanáctiválce 6,3 l s elektromotorem. Výsledkem je výkon 708 kW (963 k) a točivý moment 700 Nm. Karbonové šasi i aerodynamika prošly nezbytnými modifikacemi, které vyplývají z absence střechy coby významného strukturálního prvku. Ochranu před nepříznivým počasím zajistí provizorní střešní panel, který může být z látky nebo z uhlíkového kompozitu.


Čtěte dále:

MM25_AI

10 nejdražších „ojetin“, které v Česku můžete koupit

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

  • Našli jste v článku chybu?