Po konceptu Vision S a počítačových ilustracích zveřejňuje Škoda první skutečné fotografie svého nového SUV. Vůz se na nich ale schovává za maskováním.
Stejně jako v případě jiných novinek z posledních let uplatňuje Škoda osvědčenou taktiku postupného dávkování informací, čímž si zajišťuje publicitu a zvyšování povědomí dlouho před faktickou premiérou nového modelu. Už víme, že nové SUV s okřídleným šípem na přídi ponese název Kodiaq. Jeho podobu tušíme z koncepční studie Vision S i z počítačových ilustrací. A dnes si poprvé můžeme prohlédnout novou Škodu Kodiaq na oficiálních fotografiích.
Detaily jsou vidět i pod maskováním
Křivky vozu se bohužel ztrácejí v maskovacích polepech, ale leccos se z nich vyčíst dá. Jasně patrná je třeba výrazná přední hrana kapoty i charakteristický profil blatníků s plochými lemy, jak jsme je viděli na konceptu i na skicách. Naproti tomu nárazník bude nejspíš jiný. Pokud se maskování nesnaží záměrně skrýt skutečné obrysy, namísto spodní mřížky natažené přes celou šířku se u sériového Kodiaqu dočkáme lichoběžníkové spodní masky se dvěma pětiúhelníkovými otvory po stranách. Jiná jsou také zrcátka. Vlastně to vypadá, že základní rozložení prvků na přídi by mohlo být až nečekaně podobné příbuznému Seatu Ateca.
Prototyp na zveřejněných fotografiích se kryje maskováním, i pod ním lze ale vyčíst některé rysy
„Naše nové SUV Škoda Kodiaq je vůz se silnými outdoorovými kvalitami,“ cituje tisková zpráva Škody předsedu představenstva Bernharda Maiera. „Spojuje aktivní životní styl s klasickými přednostmi značky – vysokou funkčností a nadprůměrnou prostorností. Jako vždy jsme si při vývoji stanovili cíl nabídnout kus auta navíc a vytvořit tak nejlepší nabídku v segmentu.“
Škoda nabídne celkem pět motorizací: dvě vznětové TDI a tři zážehové TSI, přičemž nejvýkonnější variantou má být 2.0 TSI 132 kW (180 k). Zákazníci se budou moci rozhodnout také pro 1.4 TSI 92 nebo 110 kW, popřípadě pro 2.0 TDI 110 nebo 140 kW. Na přání nebo za příplatek (podle motoru) bude k dispozici automatická převodovka DSG a samozřejmě i pohon všech kol.
Zastaví před chodcem a slibuje obří kufr
Pro zákazníky Škody bude novinkou soustava kamer zobrazující celé okolí auta nebo systém automatického brzdění před překážkou rozšířený o detekci chodců. Jinak můžete počítat s adaptivními tlumiči pérování, adaptivním tempomatem nebo systémem udržování v pruhu, jako to známe ze stávajících modelů Škody i dalších značek. Palubní infotainment má podporovat veškeré běžné standardy komunikace s chytrými telefony a v případě vrcholných verzí Columbus a Amundsen nabídne i LTE mobilní připojení.
Správná Škodovka ale musí vynikat zejména velikostí zavazadlového prostoru – a Kodiaq v tomto směru dělá značce čest. Nabídne 720 litrů v základní konfiguraci a 2065 l po sklopení zadních sedadel. V případě sedmimístného provedení činí rozpětí přepravní kapacity 270 až 2005 litrů. Sedadla ve druhé řadě lze podélně posouvat a nastavitelný je také sklon jejich opěradel.
Nová Škoda Kodiaq přijde na trh začátkem roku 2017.
Čtěte dále:
Řídili jsme Octavii s litrovým tříválcem. Jede lépe, než si myslíte
Fabia i Octavia jsou mezi 20 nejprodávanějšími auty v Evropě