Nedlouho po nové generaci sedanu třídy E odhaluje Mercedes-Benz také variantu kombi, u značky tradičně označovanou přídomkem Touring. Jejím triumfem tentokrát není zdaleka jen obří prostor pro zavazadla.
Šestá generace kombíku třídy E pochopitelně technicky navazuje na dříve představený sedan. Oblý design bez ostrých úhlů připomíná menší třídu C i větší třídu S. Po vzoru svých předchůdců klade nový Mercedes-Benz E kombi velký důraz na objem zavazadlového prostoru (což u prémiových kombi nebývá vždy pravidlem). Třída E je podle svého výrobce jedním z nemnoha osobních vozů, které dokážou pojmout europaletu (!).
Už v základu má kufr kapacitu 670 litrů, sklopením zadních sedadel ho lze zvětšit až na 1820 l. V pětimístné konfiguraci můžete získat dalších 10 litrů k dobru tím, že narovnáte zadní opěradla do vzpřímenější polohy. Zadní sedadla pak budou o něco méně pohodlná, ale podle Mercedesu stále dobře použitelná.
Zadní sedadla jsou dělená v méně obvyklém poměru 40:20:40. Málo používané prostřední sedadlo je tedy užší, ale o to více místa zbývá pro obě krajní křesla
Kombi dostalo ve standardní výbavě pneumatické odpružení zadní nápravy se samočinným udržováním světlé výšky při různé hmotnosti nákladu. Za příplatek si můžete pořídit vzduchové pérování Airmatic na všech kolech.
Nabídku motorů prozatím tvoří tři vznětové a čtyři zážehové motory ve výkonovém rozpětí 110 až 295 kW. Později ale určitě přibude i tradiční sportovní verze 63 AMG s ještě lepším výkonem i dynamickými parametry. A jistě se dočkáme i žádané kombinace vznětového motoru s pohonem všech kol 4Matic.
Vznětové motory pro nový Mercedes-Benz E kombi | |||
---|---|---|---|
Model | E 200 d | E 220 d | E 350 d |
Motor | čtyřválec 2,0 l | čtyřválec 2,0 l | šestiválec 3,0 l |
Nejvyšší výkon (kW*min-1) | 110/3800 | 143/3800 | 190/3400 |
Točivý moment (Nm*min-1) | 360/1600-2800 | 400/1600-2800 | 620/1600-2400 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 4,2 | 4,2 | 5,4 |
0-100 km/h (s) | - | 7,7 | 6,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | - | 235 | 250 |
Zážehové motory pro nový Mercedes-Benz E kombi | ||||
---|---|---|---|---|
Model | E 200 | E 250 | E 400 4Matic | E 43 4Matic |
Motor | čtyřválec 2,0 l | čtyřválec 2,0 l | šestiválec 3,5 l | šestiválec 3,0 l |
Nejvyšší výkon (kW*min-1) | 135/5500 | 155/5500 | 245 | 295/6100 |
Točivý moment (Nm*min-1) | 300/1200-4000 | 350/1200-4000 | 480 | 520/2500-5000 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 6,2 | 6,2 | 7,9 | 8,4 |
0-100 km/h (s) | 8,1 | 7,2 | - | 4,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 231 | 243 | 250 | 250 |
Interiér pokračuje ve směru vytyčeném současnou třídou S a oproti ponurým kabinám nedávných mercedesů představuje úplně jinou dimenzi. Palubní desce vévodí široká „kaplička“ s dvojicí širokoúhlých barevných displejů, z nichž ten levý přebírá roli přístrojového štítu a pravý zobrazuje grafické rozhraní komunikačního a zábavního systému Comand. Na prvních oficiálních fotografiích vidíme výraznou kontrastní kombinaci kůže, plastů a dekoračních lišt, v nabídce však pochopitelně budou i střízlivější verze.
Každý z obou hlavních displejů má úhlopříčku 12,3 palce (31 cm)
Zlatým hřebem plejády elektronických pomocníků je funkce Drive Pilot. Ta umí nejen udržovat odstup od vpředu jedoucích vozů (jak u dnešních aut již zcela běžné) a zároveň na silnici s dobrým vodorovným značením udržovat vůz v jízdním pruhu (což také už není nic výjimečného), ale rovněž automaticky přejet do vedlejšího pruhu. Stačí, když k tomu dá řidič pokyn stisknutím páčky směrových světel.
Další novinkou je automatické parkování, při kterém nemusíte v autě vůbec sedět. Můžete pohodlně vystoupit a prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu dát svojí třídě E pokyn k zajetí do úzkého parkovacího místa. Stejným způsobem může vůz ze stání zase vyjet.
Ceny nejnovějšího kombi třídy E Mercedes zatím nezveřejnil. Na trhu se tento model utká zejména s Audi A6 Avant a BMW řady 5 Touring, o stejné zákazníky však usiluje třeba i nové Volvo V90.
Čtěte dále:
Nejsilnější diesel BMW má hned čtyři turba
Fenoménu SUV neuniklo ani Maserati, na český trh přichází Levante