Nové provedení luxusního SUV s označením Platinum Edition lze pořídit s třílitrovým dieselem nebo jako hybrid. Od ostatních verzí se liší nejen komfortní výbavou, ale také třeba rozšířenými blatníky.
Porsche Cayenne je stále úspěšný, ale nikoliv právě nový model – současná generace s kódovým označením 92A se prodává už od roku 2010. Automobilka z Zuffenhausenu proto oživuje zájem o své větší SUV speciální sérií Platinum Edition. Hlavním tahákem je rozšířená standardní výbava složená z prvků, za které si jinak zákazníci musí jednotlivě připlácet.
Dostanete tak mimo jiné adaptivní bi-xenony, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektrochromatická zpětná zrcátka nebo kožená sedadla s elektrickým seřizováním a vyraženými logy Porsche na hlavových opěrkách. Modely Platinum Edition mají také infotainment PCM s online navigací nebo audiosystém Bose. Aby ale „platinová edice“ nebyla skutečně jen zvýhodněným balíkem výbavy, pyšní se i 20palcovými koly RS Spyder v rozšířených blatnících.
Vybírat můžete ze dvou motorizací. Českému zájemci bude patrně bližší vznětový šestiválec 3,0 l o výkonu 193 kW (262 k), jehož obdobu zná prémiová klientela z četných modelů značky Audi. V nabídce je ale také Cayenne S E-Hybrid s celkovým výkonem 306 kW (416) a udávanou kombinovanou spotřebou jen 3,4 l/100 km. Jedná se o tzv. plug-in hybrid, což znamená, že baterii o kapacitě 10,8 kWh lze dobíjet nikoliv jen jízdou, ale také z rozvodné sítě.
Cayenne je pro značku Porsche klíčovým modelem. Teprve loni přišel o pozici nejprodávanějšího modelu značky, ze které ho sesadilo nové, menší SUV jménem Macan. Přesto Porsche v roce 2015 dodalo zákazníkům 73 116 kusů Cayenne, což je mnohem víc než v případě tradičního sportovního modelu 911 (necelých 32 tisíc kusů). V České republice bylo loni nově zaregistrováno 111 Cayennů – o výrazných 91 % (53 kusů) víc než v roce 2014. To naznačuje, že ani po pěti letech na trhu není potenciál prestižního modelu zdaleka vyčerpaný.
Čtěte dále:
Čtyřválcové kacířství u Porsche pokračuje modelem 718 Cayman
Fenoménu SUV neuniklo ani Maserati, na český trh přichází Levante