Nabídku sedmimístných SUV na českém trhu nedávno obohatila novým modelem Škoda. Je ale Kodiaq automaticky tou nejlepší možností, jaká je na trhu k dispozici? Odpověď hledali redaktoři magazínu Autobible.
Příchod jakéhokoliv modelu značky Škoda je v našich končinách vždy velkou událostí. Tím spíš, pokud jde o kategorii, v níž mladoboleslavská automobilka dosud žádný auto nenabízela. Proto už patrně víte, že před časem dorazil na trh nový Kodiaq coby historicky vůbec první SUV z Mladé Boleslavi schopné legálně odvézt více než pět lidí.
Přímá konkurence možná není početná, rozhodně ale nebude chtít předat nové Škodovce své zákazníky jen tak. Přesvědčili jsme se o tom na vlastní kůži. Proti sedmimístné Škodě Kodiaq s vrcholnou motorizací 2.0 TDI 140 kW, která se vždy pojí se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol, postavil magazín Autobible téměř všechny srovnatelné soupeře. Jmenovitě Hyundai Santa Fe, Kiu Sorento, Nissan X-Trail a Mitsubishi Outlander. Všichni přijeli do testu s podobnými motorizacemi, s pohonem všech kol a hlavně s třetí řadou sedadel.
Je vůbec o třetí řadu zájem?
Když je možnost mít v autě třetí řadu sedadel, proč jí nechtít. Někdy by se mohla hodit. Zákazníci ale většinou takto neuvažují. Třetí příplatková řada sedadel je nejžádanější u Škody Kodiaq. Podíl sedmimístné varianty u dosud objednaných automobilů dosahuji asi čtyřiceti procent. V případě Santa Fe se prodalo minulý rok 25 procent v sedmimístné konfiguraci, u Sorenta to bylo 24 procent.
Absolutním suverénem je v tomto směru Mitsubishi Outlander. U něj loni dosáhl podíl sedmimístných variant 66 procent. Důvodem je přirozeně skutečnost, že se třetí řada sedadel dodává coby součást standardní výbavy už od druhé úrovně Instyle+. Nejmenší zájem o třetí řadu je u Nissanu. Není se čemu divit, protože sedmimístná verze je dražší o 50 tisíc. Tuhle sumu navíc se v roce 2016 rozhodlo obětovat pouze 15 procent zákazníků.
Celý srovnávací test 7místných SUV si přečtěte v magazínu Autobible. Na deseti stranách redaktoři podrobně rozebírají silné i slabé stránky všech modelů. Součástí testu je také redakční měření vnitřního prostoru, akcelerace, spotřeby a dalších parametrů.
V Autobibli nicméně najdete i spoustu dalšího zajímavého čtení o autech a lidech kolem nich. Namátkou:
• 30 let Škody Favorit
• duel Audi R8 V10 Plus a Jaguaru F-Type SVR
• Reportáž ze zimního driftování se Subaru za polárním kruhem
Stostránkový magazín Autobible pořídíte v každé dobré trafice a čerpacích stanicích za pouhých 49 Kč nebo přímo na na stránkách Autobible.cz s poštovným zdarma.