Menu Zavřít

Visa přijímá. Zn. účast na olympiádě podmínkou

16. 8. 2016
Autor: čtk

Vydavatel platebních karet Visa a poradenská společnost EY hodlají rozšířit řady zaměstnanců o olympioniky. Obě společnosti věří, že vrcholoví sportovci mají předpoklady prosadit se i v byznysu. Podle expertů se jedná především o dobře promyšlený PR tah.

Nový kariérní program představila Visa na svých oficiálních internetových stránkách. Olympionikům, kteří se v posledních šesti letech zúčastnili některé olympiády či paralympiády, nabízí práci v kanceláři. Podmínkou je absolvování bakalářského programu na vysoké škole.

Visa věří, že vrcholoví sportovci mají potenciál prosadit se i ve světě velkého byznysu. „Jsou oddaní věci, tvrdě pracují a jsou zvyklí předvádět výkony na nejvyšší úrovní,“ vypočítává předpoklady Kate Johnsonová, viceprezidentka společnosti pro sponzorský marketing, která může sama sloužit jako příklad. Na olympiádě v Aténách v roce 2004 jako členka osmičlenné posádky ve veslování získala stříbrnou medaili. „Když se zamyslím nad tím, jaké hodnoty a dovednosti jsem si jako olympionik osvojila, mohu říct, že z nich v zaměstnání těžím každý den,“ dodává Johnsonová.

Visa, která je už třicet let oficiálním sponzorem olympijských her, nabízí zájemcům příležitost pracovat v kalifornské oblasti Bay Area kolem San Franciska. Kandidáty si chce sama vytrénovat a poté je po šesti měsících střídat na různých pozicích v oblastech marketingu, sponzorství či prodeje.

Podobný postup volí také poradenská firma EY (dříve Ernst & Young), která má v plánu po skončení letošních olympijských her v Riu přijmout devět olympioniček. Z počátku mají mít stejné postavení jako nově příchozí zaměstnanci z vysokých škol. Několik let provozoval podobný program i prodejce domácích potřeb Home Depot, v roce 2009 jej však ukončil.

Olympijské hnutí se chce více přiblížit mladým lidem

Olympiáda mladým: počítačové hry jako sport a skate bez THC?

 e-Sport - ilustrační foto (Autor: Xavier Caré via Wikimedia Commons CC BY-SA-4.0)

Obě společnosti chtějí tímto krokem pomoci bývalým či právě končícím sportovcům najít smysluplnou náplň i po konci aktivní kariéry. Podle několika studií totiž vrcholoví sportovci po dlouhých letech tréninku a závodění těžko hledají uplatnění. Ženy mají pozici ještě těžší, protože už během kariéry většinou vydělávají méně než muži. EY se tak chce primárně zaměřit právě na ně.

Kromě jiného se patrně jedná i o promyšlený PR tah. „Společně se všemi marketingovými aktivitami je toto skvělý způsob propagace značky a jejích záměrů,“ potvrzuje Bob Dorfman, marketingový specialista ze společnosti Baker Street Advertising. Určitě není náhoda, že obě firmy jsou oficiálními partnery olympiád.


Dále čtěte:

MM25_AI

Nesmějte se Riu

Kde jsou diváci? Turistům se olympiáda nesmírně prodražila


  • Našli jste v článku chybu?