Německo jedná podle listu Süddeutsche Zeitung s několika státy včetně České republiky o společném využívání většího počtu z 13 vojenských dopravních letadel Airbus A400M, která chtěl původně Berlín prodat. Plán má německé armádě umožnit, aby mohla dál letadla využívat. České ministerstvo obrany o německém záměru ví a čeká na konkrétní nabídku, kterou poté posoudí.
Německo původně plánovalo koupit 60 těchto letadel, později se jejich počet snížil na 53. V roce 2011 spolkový parlament rozhodl o tom, že armáda v rámci úspor prodá 13 koupených strojů do ciziny. Armádní analýza ale podle německého listu ukázala, že potřeby bundeswehru jsou vyšší
Evropský nadnárodní program výroby letounů Airbus A400M zaostává za plánem. Německý podíl na financování projektu se z odhadovaných 8,1 miliardy eur zvýšil na 9,6 miliardy (260 miliard korun), napsal Süddeutsche Zeitung.
Evropský nadnárodní program výroby letounů Airbus A400M zaostává za plánem. Německý podíl na financování projektu se z odhadovaných 8,1 miliardy eur zvýšil na 9,6 miliardy (260 miliard korun), napsal Süddeutsche Zeitung.
Přečtěte si, po čem všem „pošilhávají“ čeští vojáci:
Česká armáda má velké oči: řadu nákupů musí kvůli financím osekat
„O německém záměru víme. Předpokládáme, že v nejbližších týdnech až měsících od německé strany obdržíme konkrétní návrh případné spolupráce, který následně projde interní debatou v rámci resortu,“ sdělil mluvčí ministerstva obrany Petr Medek.
O českém vojsku dále čtěte:
Vojáci berou za dojíždění 22 milionů měsíčně, obrana částku oseká
USA chtějí Česku prodat starší děla. Armáda to zvažuje
Česká armáda nyní k přepravě lidí a nákladu používá zejména dva airbusy A319CJ, čtyři stroje C-295M CASA a jeden CL-601 Challenger. K dispozici má i letouny L-410 a Jak-40. Dlouhodobě mluví o potřebě dalších strojů. V minulosti padl návrh například na nákup třetího airbusu. Koncepce výstavby armády ČR do roku 2025 počítá s pořízením dvou středních transportních letadel.
Současné česká vojenská letadla nejsou schopna přepravovat větší techniku. ČR se proto zapojila například do projektu SALIS, ve kterém si země NATO pronajímají těžké dopravní letouny.
Technická závada poslala české vojáky domů předčasně. Čtěte více: