Ministerstvo školství (MŠMT) zatím nevypíše opakované výběrové řízení na nového ředitele Cermatu, kterého se mu nepodařilo vybrat. Žádný z uchazečů podle komise nepředložil komplexní pojetí směřování organizace zajišťující státní maturity a jednotné přijímací zkoušky na střední školy. Současný ředitel Jiří Zíka tak dostal šanci ještě další rok s řadou nových úkolů.
Pětičlenná výběrová komise MŠMT složená ze zástupců ministerstva a expertů na oblast školství přitom měla z koho vybírat. Žádost do tendru předložilo šest uchazečů, podmínky jich splnilo pět.
Proč se mezi nimi nenašel nový vhodný ředitel? „Klíčové pro konečné rozhodnutí bylo nové pojetí směřování organizace, které musí reflektovat aktuální trendy a legislativní změny vztahující se k Cermatu. Další směřování musí být koncipováno na postavení Cermatu jako organizace, která bude schopna poskytovat zpětnou vazbu pro vzdělávací systém v ČR, metody výuky, změny dokumentů a hodnocení výsledků vzdělávání. Takto komplexní pojetí žádný z uchazečů nepředložil,“ odpovědělo na dotaz webu Euro.cz ministerstvo školství.
Úřad nechce žádného z neúspěšných uchazečů z výběrového řízení jmenovat, současný ředitel Zíka se do něj přihlásil. Ministryně školství Kateřina Valachová chtěla přes nově vybraného šéfa Cermatu mimo jiné řešit lepší komunikaci svého úřadu s Cermatem a koncepční záležitosti. Úřad tvrdí, že se to změní, protože Zíka dostal řadu úkolů, o kterých musí pravidelně informovat vedení ministerstva.
„Staronovým“ úkolem je zajištění přípravy a bezproblémového průběhu letos nové jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka a matematiky pro střední školy s maturitou.
„Musí vyhodnotit ve spolupráci s Národním ústavem vzdělávání a Národním institutem dalšího vzdělávání výsledky maturitní zkoušky konané v roce 2016 s cílem identifikovat kritická místa učiva a promítnout je do dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků,“ upřesnilo dále MŠMT. Na základě toho má Zíka vytvořit mechanismus pro další hodnocení výsledků maturit.
Zíka dostal úkoly i pro oblast speciální pedagogiky. Ve spolupráci s Národním ústavem vzdělávání musí reagovat adaptací pravidel pro průběh a hodnocení maturitní zkoušky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Připravit má podmínky pro organizaci jednotných přijímacích zkoušek pro tyto žáky do oborů s maturitou.
Čtěte také:
Karierní řád učitelů bude mít tři stupně. Ti nejlepší si polepší o pět tisíc
Nový školní rok s vyššími platy. Učitelé si polepší o šest procent