Připravovaná část Pražského okruhu mezi brněnskou dálnicí D1 a královéhradeckou D11 by se měla začít stavět do konce roku 2019. Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, pohlídá nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města.
„Stavba (Pražského okruhu) je klíčová nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale je prioritní a strategická pro celou Českou republiku, protože na ni postupně navazuje většina českých dálnic,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka.
Úsek 511 nemá územní rozhodnutí ani platné posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Staré posudky vypracované podle zákona platného ještě před vstupem ČR do Evropské unie unie přestala uznávat. Nová dokumentace vlivů na životní prostředí (EIA) by podle nedávného vyjádření ministerstva dopravy mohla být hotová v únoru příštího roku. V ideálním případě by pak posuzování vlivů na ministerstvu životního prostředí trvalo dalších šest měsíců, což po středečním jednání potvrdil i ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je dostavba Pražského okruhu klíčovým projektem. Když Praha nedostaví tuto část okruhu, zásadně si „podřízne“ budoucí rozvoj. A to nikdo z nás nechce, uvedla. Její náměstka Petr Dolínek (ČSSD) považuje za nejdůležitější, že se dopad stavby na životní prostředí bude posuzovat jen pro jednu trasu, kterou je současná trasa navržená v územním plánu. Dále pak je pevně stanovený harmonogram jednotlivých kroků, které je možné průběžně kontrolovat.
Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely. Celý Pražský okruh měří zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina.
Dále čtěte:
Uzavřete výjezd z Blanky! Praha 6 je ucpaná auty
Soud: Zkušební provoz Pražského okruhu je neúměrně dlouhý