Menu Zavřít

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum

6. 6. 2017
Autor: Profimedia.cz

Více peněz do oprav ulic a chodníků, dokončení vnějšího dálničního okruhu kolem Prahy a rozšíření sítě metra, Pražané vypočítali nejzásadnější infrastrukturní změny, na které by se mělo město zaměřit. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median, který vypracovala v rámci projektu města Polaď Prahu.

Lidé si také v 65 procentech přáli posílení železniční dopravy do okolí Prahy, vybudování nových tramvajových tratí, preferenci autobusů a tramvají na semaforech před auty, zlepšení cestování na kole do práce a školy a možnost zapůjčení jízdního kola přímo na ulici.

Průzkumu se od letošního února do března zúčastnilo podle informací pražského magistrátu 2200 respondentů.

„Názory Pražanů a Středočechů jasně ukázaly směr, kterým by se měla doprava v Praze a okolí vydat,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Z průzkumu podle něj vyplývá to, že by mělo město v rozvoji kolejové dopravy v Praze pokračovat. „Ať už půjde o nové tratě, zastávky nebo o další rozvoj parkovišť P+R,“ dodal Dolínek.

Pražský magistrát aktuálně plánuje vybudování pěti nových tramvajových tratí a dvou tramvajových smyček. Nejblíže k realizaci je etapa Barrandov-Holyně-Slivenec. Tramvaje by měly zajíždět i do Libuše a na Háje.


Praha chystá nové tratě. Čtěte:

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

Tramvaje 14T


Rýsuje se i podoba trasy metra D. První úsek trasy chce město vybudovat mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Stavbě bude předcházet doplňující geologický průzkum, který začne v létě 2018. První část trasy má spojit Pankrác s Písnicí a odlehčit metru C, následně bude prodloužena z Pankráce na náměstí Míru.

bitcoin_skoleni

K opravám chodníků Dolínek poznamenal, že do jejich obnovy loni město investovalo přes tři miliardy korun.

Podle dopravních odborníků čekají v blízké budoucnosti Prahu a Střední Čechy spíše než obří systémové změny menší lokální opatření. „Je to o změně chování lidí a podpoře jiného stylu života,“ uvedl již dříve v debatě k projektu Polaď Prahu viceprezident Sdružení pro dopravní telematiku Roman Srp. Zmínil, že cestu vidí v plynulých přestupech z jednoho dopravního prostředku do druhého. „To, co Prahu nejvíce trápí, je rozumný přestup mezi osobní automobilovou dopravou, parkovišti P+R a městskou hromadnou dopravou,“ uvedl Srp.

Dále čtěte:

Praha chce pořídit na ruzyňskou linku „maxibusy“. Jezdit by mohly už na podzim

Začne se u Pankráce. Metro D vyústí před nákupním centrem


  • Našli jste v článku chybu?