Praha se snaží dát dohromady pozemky nutné pro stavbu trasy metra D, dlouhodobě má ale s jejich výkupem problém. Dopravní podnik dokonce kvůli výkupu pozemků avizoval, že založí firmu společně se soukromníky. Městu se teď podařilo dojednat, že vykoupí další díl do skládačky, pozemek o rozloze 323 metrů čtverečních v Písnici. Za parcelu, kterou pořídí od od firmy InterCora, zaplatí 1,150 milionu korun. Rozhodli o tom pražští radní.
Pozemek, který město chce koupit, je při ulici Libušská a v současné době na něm je zeleň a na části jeden oboustranný osvětlený reklamní panel. Podle dokumentu, který schválili radní, je parcela obklopena pozemky patřícími hlavnímu městu, město je tak zcelí.
Největší potíže s výkupem pozemků mělo město v Krči, kde se až letos podařilo Praze s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit developerské projekty. Trasa zasahuje do 718 pozemků, z nichž přes tři stovky je v soukromém vlastnictví.
Jak si vede dopravní podniK? Čtěte:
Dopravní podnik vydělal na jízdném 3,7 miliardy korun. Tržby mírně klesly
První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023, uvedl před časem náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praha chce zahájit v září příštího roku geologický průzkum. Letos v listopadu by měla být vypsána soutěž, v níž najde firmu, která průzkum provede. Město také vypracovalo harmonogram stavby a rozdělilo ji do etap.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na necelých 20 miliard korun.