Menu Zavřít

Dopravní podnik chce analýzu rizik bezobslužného provozu metra D. Postaví na ní tendr

26. 5. 2017
Autor: Profimedia.cz

Pražský dopravní podnik (DPP) nechá zpracovat analýzu rizik bezobslužného provozu metra na plánované lince D. Uvedl to generální ředitel DPP Martin Gillar. Analýza popíše fungování metra bez řidiče, rizika a zodpovědnost za obsluhu. Zároveň bude sloužit jako podklad při zadávání tendru na dodavatele technologické části stavby. Metro D bude vést v první fázi z Pankráce do Písnice a má ulehčit přetížené lince C.

„Analýza určí procesy nebo riziková místa. Bude se jednat o jakási pravidla provozu,“ řekl Gillar. Materiál by měl analyzovat například fungování nástupiště a bezpečnostních stěn na něm. Stejně tak popíše vztah mezi jednotlivými částmi metra, tedy nástupištěm, kolejemi a dispečinkem. Určí rovněž, kdo za co v provozu ponese zodpovědnost.

Na základě analýzy vypíše DPP tendr na dodávku technologické části stavby. „Zároveň ale bude muset být ještě provedena úprava zákona, neboť ten nyní s bezobslužným metrem nepočítá,“ upozornil Gillar.


Praha neuspěla. Čtěte:

Ústavní soud zamítl stížnost Prahy ohledně pozemků pro metro D

 Ilustrační foto

bitcoin_skoleni


Stavba trasy D začne nejdříve v části Pankrác - Olbrachtova. V tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky, s jejichž výkupem má město dlouhodobé problémy. Až letos s vlastníky vyjednalo dohodu, podle které majitelé umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí například v Krči developerské projekty.

Stavět by se mělo začít za dva roky. Projektanti náklady na celou trasu předběžně odhadují na 50 miliard korun. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D z Pankráce na náměstí Míru.

Dále čtěte:

Začne se u Pankráce. Metro D vyústí před nákupním centrem

Náměstek Dolínek: Sníme hezký sen o funkčním metru pro Pražany


  • Našli jste v článku chybu?