Menu Zavřít

Městský okruh jen tak nebude. Praha bude zpracovávat alternativní trasu

15. 8. 2017
Autor: čtk

Pražští radní definitivně rozhodli o přípravě studie alternativního vedení městského okruhu. Zástupci ČSSD a ANO původně chtěli rovnou rozhodnout o trase počítající s několika tunely přes Balabenku, zástupci Trojkoalice a zejména Zelených však požadovali rozpracování alternativy, vedené z větší části nad povrchem. Studie variantního trasování bude podle odhadu hotova nejdříve za rok.

Zakázku na zpracování studie zadá magistrátní odbor strategických investic na základě podkladů od městského Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha). Zadání zakázky má být hotovo do konce srpna, po výběru dodavatele se doba zpracování odhaduje na devět až 12 měsíců. „Studie musí být vyhotovena na dostatečně odborné úrovni, odpovídající řešené problematice,“ stojí ve schváleném dokumentu.

Studie bude zahrnovat návrh variantního řešení včetně případných podvariant, zhodnocení dopravních kapacit na základě modelů a ekonomické a enviromentální vyhodnocení stavby. Cílem je připravit dokumentaci v takové podrobnosti a rozsahu, aby byla srovnatelná s podpovrchovou variantou, která již má platné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).

S rozhodnutím rady nesouhlasí pražská ODS. „Nepotřebujeme další a další studie, potřebujeme konečně začít stavět,“ uvedl zastupitel a předseda pražské ODS Filip Humplík. Zadání nové studie na alternativní vedení městského, vnitřního okruhu je podle pražské ODS jen produktem vnitřních hádek v magistrátní koalici.


Kudy okruh povede? Čtěte:

Pražská koalice se dohodla. Vypracuje studii alternativní trasy městského okruhu

Dokončený úsek Pražského okruhu


Variantní trasa vychází ze staršího návrhu IPR Praha a místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel. Zvažuje se i zahloubení ulice v Holešovičkách, které primárně nesouvisí s městským okruhem, ale s potřebou snížit dopravu, zatěžující obytnou zástavbu.

bitcoin školení listopad 24

Podle varianty ANO a ČSSD by asi desetikilometrová trasa vedla z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Skládala by se ze tří úseků, prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Dále čtěte:

Nechceme druhou Blanku. Trojkoalice odmítá navrženou variantu dostavby okruhu

Stavba městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol začne v 2023. Bude stát přes 40 miliard


  • Našli jste v článku chybu?