Městská část Praha 10 dlouhodobě nesouhlasí s umístěním železničního překladiště v oblasti Malešic. S jeho vznikem ale přitom počítá rozpracovaný Metropolitní plán. Radnice kvůli tomu opět zopakovala odmítavé stanovisko. Jde o jednu z hlavních připomínek, kterou k dokumentu tvořeném Institutem plánování a rozvoje (IPR) Praha 10 uplatňuje.
„Praha 10 patří do širšího centra metropole a malešicko-strašnickou průmyslovou zónu považujeme za území, kde v budoucnu předpokládáme postupnou transformaci v novou městskou čtvrť, která se zapojí do organismu města,“ uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík. Záměr by podle Zoufalíka měl značný vliv na dopravní situaci a životní prostředí nejen v dané lokalitě, ale i navazujících částech Prahy 10.
Myšlenku překladiště dlouhodobě odmítají podle radnice i obyvatelé Malešic. Překladiště by totiž svedlo kamiony z tranzitní Teplárenské či Heldovy ulice do staré zástavby přímo pod okna starousedlíků. „Jejich obavy chápeme a myšlenku takto vytíženého překladiště na území Prahy 10 v budoucnu nepodpoříme. Takový projekt na desítku nepatří,“ zdůraznil Zoufalík.
Podle tiskového mluvčího IPR Marka Váchy je Metropolitní plán aktuálně ve fázi návrhu. Běžně, a to i podle stavebního zákona, se v této fázi do přípravy plánu nezapojuje nikdo kromě projektanta, tedy IPR, zmínil mluvčí. „Přesto jsme pro městské části uspořádali čtyři kola konzultací. Po odevzdání návrhu následuje dlouhý a komplexní proces projednávání, kdy může každý, tedy politici, městské části, majitelé pozemků i veřejnost, podávat připomínky či námitky,“ uvedl Vácha.
Radnice Prahy 10 upozornila, že ačkoli kvůli personální krizi v IPR není jasné, jakým směrem se bude zpracování Metropolitního plánu vyvíjet, městská část hodlá na tvorbě dokumentu stejně jako doposud spolupracovat a vznášet připomínky.