Menu Zavřít

Praha 4 chce kvůli přeplněným ulicím zavést parkovací zóny

4. 5. 2017
Autor: Profimedia.cz

Městská část Praha 4 chce na svém území zřídit parkovací zóny. Důvodem jsou přeplněné ulice vozy řidičů, kteří nesmí parkovat v sousedních částech, kde zóny již jsou. Radnice bude žádat, aby se okruh rezidentů, kteří budou moci v zóně parkovat, rozšířil i na obyvatele sousedních Kunratic. Městská část kvůli zavedení zón odešle žádost na magistrát. Rozhodnutí potvrdili radní Prahy 4. Zóny platí v centru města a od loňska nově také na Praze 5, 6 a 8.

„Praha 4 se stala klínem mezi Prahou 2 a Prahou 5, kam svá auta parkují mimopražští řidiči, kteří už nemohou v těchto městských částech bezplatně zaparkovat, naše ulice a komunikace jsou přeplněné i v místech, kde to může ohrozit bezpečnost silničního provozu. Proto nastal čas pro zavedení parkovacích zón i u nás,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).

Po zavedení zón v sousedních městských částech se situace na území Prahy 4 stala podle starosty neudržitelnou. Problémy jsou zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde nechávají řidiči svá auta po celý den.

V nových zónách na Praze 4 by směli kromě obyvatel městské části parkovat také lidé z Kunratic, pro které Praha 4 v některých oblastech státní správy vykonává takzvanou přenesenou působnost.


Vyřeší si to samy. Čtěte:

Přestupky v parkovacích zónách budou nově řešit městské části

Ilustrační foto, Veletěžská Kobylisy

MM25_AI


První zóny začaly v Praze fungovat v současném systému v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha poprvé regulovat dopravu objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.

V loňském roce začaly fungovat v novém režimu v Praze 5, 6 a 8, kde již nemusí mít řidiči parkovací karty za oknem vozů, ale zaregistrují jeho registrační značku za poplatek na radnici. Vozy v ulicích pak dle značky kontrolují speciální vozy s kamerami. Tento systém by měl letos začít fungovat i v Praze 1 a 2.

Další zprávy z městské části:

Opozice Prahy 4 kritizovala radnici za fungování městské firmy. Vadí jí i přístup k developerským projektům

Nákladové nádraží čeká změna územního plánu. Praha vypracuje studii


  • Našli jste v článku chybu?