Menu Zavřít

Praha dává vlakům zelenou. Zapracuje do územního plánu podzemní tratě

23. 8. 2017
Autor: Profimedia.cz

Dva tunely a nová podzemní stanice Opera mezi Hlavním nádražím a Muzeem, takzvaný projekt Nové spojení 2, má přinést revoluci do pražské železniční přepravy. Posílení kapacit a propojení železnice v metropoli má umožnit změna územního plánu, kterou doporučili městští radní. Záměr musí ještě schválit zastupitelé. Projekt je zatím pouze ve fázi studie.

Ambiciózní projekt počítá se dvěma tunely, které mají začínat u Florence a pokračovat do nové zastávky Opera. Jeden z tunelů má dále pokračovat přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží a druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků do Edenu.

Nové spojení 2 oddělí podle magistrátu koleje příměstských vlaků od dálkových, a to včetně vysokorychlostních, a odlehčí tak přetíženému Hlavnímu nádraží a vyřeší kapacitní i prostorové problémy trati Smíchov - Hlavní nádraží.


Z Prahy i v noci. Čtěte:

Odvoz z hospody. Příměstské vlaky začnou nově jezdit i v noci

Vlaky pojedou i v noci


„Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z Kladna do Vršovic, nebo z Milovic na Karlovo náměstí,“ uvedla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice).

Doplnila, že nová stanice Opera má zjednodušit cestujícím příměstských vlaků přestup na dálkové a na metro a projekt také zvýší kapacitu příměstských spojů, což usnadní dojíždění veřejnou dopravou z okolí Prahy.

 Schéma železničního spojení Schéma Nového spojení 2 (Zdroj MHMP)

bitcoin školení listopad 24

Dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována v roce 2007. Aby bylo možné začít stavět, musí město změnit územní plán. Výstavbu by měla na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). S ohledem na to, že existuje teprve prvotní studie a plán zahrnuje velké tunely, se začátek stavby dá jen odhadovat. Samotná změna územního plánu, pokud ji zastupitelé schválí, zabere asi tři roky.

Podle pražské dopravní ročenky bylo loni na území metropole v pracovních dnech vypraveno v rámci Pražské integrované dopravy celkem zhruba 900 vlakových spojů, které na území hlavního města za den přepravily asi 120 800 cestujících. Pražské železnice jsou už nyní na hraně kapacity.

Dále čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city


  • Našli jste v článku chybu?