Menu Zavřít

Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice. Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

19. 7. 2017
Autor: čtk

Praha by výhledově chtěla vybudovat tramvajové tratě do Zdib, Průhonic a Jesenice. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) představil strategii města pro rozvoj tramvajové sítě. Tramvaje mají napomoci lepšímu propojení metropole se Středočeským krajem.

„Nejblíže k započetí projektové činnosti by měla být tramvajová trať z Prahy 8 do Zdib,“ uvedl Dolínek s tím, že po tramvajovém napojení na hlavní město je velká poptávka obcí na severu od metropole. Rozvoj kolejové dopravy je podle náměstka pro město zásadní, protože je v mnoha ohledech výhodnější a ve srovnání s autobusy méně zatěžuje životní prostředí. Se Středočeským krajem město od loňska jedná o možnostech lepšího dopravního napojení.

V příštích letech by pražský dopravní podnik chtěl začít pracovat i na dvou tramvajových tratích směrem na jih. Jedna by měla vést přes Čestlice do Průhonic a druhá do Jesenice, kde se uvažuje také o prodloužení metra D. Podle investičního ředitele dopravního podniku Jana Blechy je však na jihu složitější trasování a není zatím jasné, kudy přesně by koleje měly vést. „Středočeský kraj nyní provádí ve spolupráci s Prahou vyhledávací studie,“ uvedl.

Mimo Prahu by podle Dolínka měl stavbu tratí financovat kraj, který má jakožto v porovnání s Prahou relativně chudší kraj lepší možnost dosáhnout na evropské dotace. Ty využívá i metropole, v případě oprav a budování tramvajových tratí mohou podle Blechy dosáhnout až na 85 procent celkových nákladů.


Romanovy věže na pražských Lužinách se dočkaly. Magistrát řekl ano, kritici se ale nevzdávají

 Obchodní centrum Lužiny - červenec 2017


Tratě do Středočeského kraje jsou součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou zpracoval dopravní podnik. Zahrnuje stavbu téměř tří desítek tratí. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších má začít do roku 2030. U dalších 11 město a dopravce teprve chystá potřebné dokumenty.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.

bitcoin školení listopad 24

Přečtěte si také:

Národní muzeum pražskou ikonou, přechody a autobus. Architekti ukázali proměnu magistrály

Praze a dopravnímu podniku má s trasou metra D pomoci soukromník

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum

Pražané chtějí dokončení okruhu a rozšíření metra


  • Našli jste v článku chybu?