Menu Zavřít

Trať na letiště a do Kladna povede částečně pod zemí. Město dalo souhlas

26. 6. 2017
Autor: Profimedia.cz

Železniční trať směrem na Kadno povede v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem tunelem, město souhlasilo s jejím zahloubením. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné v projektu pokračovat, musí Praha aktulizovat zásady územního rozvoje. Pražští zastupitelé úpravami dokumentace pověřili Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

„Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Investorem modernizace trati Praha – Kladno a výstavby nové části je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).


Přečtěte si o rychlodráze na letiště:

Draze a pomalu. Rychlodráha na ruzyňské letiště vyjde na 31 miliard

  Ilustrační fotografie


Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště může podle Kolínské zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. „Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ dodala.

Cílem projektu je podle magistrátu vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho s centrem Prahy. Zároveň se má modernizovat stávající jednokolejná trať mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně.

Navrhovaný železniční koridor v úseku Dejvice-Veleslavín Navrhovaný železniční koridor v úseku Dejvice - Veleslavín. (Zdroj MHMP)

MM25_AI

Vznikne šest nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až šest párů vlaků za hodinu. Cesta na letiště z centra se zkrátí podle města na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je podle magistrátu ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.

Například od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od Kladna a jeho okolí je to podle magistrátu pouze jednokolejka pro motoráky. Z Kladenska, největší středočeské aglomerace, přitom denně do Prahy dojíždí 20 tisíc lidí.

Dále čtěte:

Praha chce pořídit na ruzyňskou linku „maxibusy“. Jezdit by mohly už na podzim

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


  • Našli jste v článku chybu?