Menu Zavřít

Křišťál, pivo, autodíly. Z Prahy vyjel první přímý nákladní vlak do Číny

19. 7. 2017
Autor: čtk

Z Prahy dnes vyrazil první přímý nákladní vlak do Číny pod názvem YXE CR Express. V budoucnu by měl pravidelně spojovat českou metropoli s městem I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang. Ve vlaku je zboží zhruba za pět milionů dolarů. Kontejnery obsahují český křišťál, automobilové součástky, pivo a další tradiční výrobky z České republiky i dalších evropských zemí.

Vlak složený ze 40 vagonů pojme podle generálního ředitele přepravní firmy Metrans Petera Kisse celkem 80 čtyřicetistopých kontejnerů. Cestu přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán urazí, i s dvěma překládkami kvůli jinému rozchodu kolejí v Rusku, za 16 dní.

„Tento nákladní vlakový spoj do Číny je obchodním produktem operátora kombinované dopravy Metrans. Naše dceřiná společnost ČD Cargo pro tohoto zákazníka zajistí dopravu z Uhříněvsi po tratích v Česku a poskytne mu také vhodné železniční vozy na přepravu kontejnerů,“ uvedl ředitel odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh.

Podobné přímé železniční spoje do Číny jezdí z Evropy od roku 2013 a celkem jich bylo vypraveno přes 200. Směrem do Evropy jezdí každý týden a opačným směrem každých 14 dní.


Prahu s Čínou možná spojí další letecká linka. Čtěte více

 Další přímou leteckou linku Mezi Čínou a Českem by mohla obstarat společnost China Eastern

MM25_AI


Vlaky jezdí například z Hamburku nebo Madridu. Letos v dubnu vyjel první vlak také z Londýna. Britská metropole byla patnáctým evropským městem, které se připojilo k tzv. nové Hedvábné stezce. Má za cíl posílení obchodních vztahů této asijské země s Evropou. Železniční doprava zkracuje přepravu zboží mezi Evropou a Čínou proti lodní zhruba o polovinu.

Dále čtěte:

Námořní hedvábná stezka. Čína zdvojnásobila investice do zahraničních přístavů

Přebytek zahraničního obchodu Číny vzrostl o více než třetinu


  • Našli jste v článku chybu?