Tradiční soutěž Barum Rally vyhrála fabia továrního jezdce Jana Kopeckého. Zajímavé věci se ale děly i mimo trať. Při přejezdu mezi etapami zničil oheň stejný speciál stáje Racing 21.
“Požár byl tak rychlý, že v době našeho příjezdu bylo celé vozidlo v plamenech. K jejich sražení jsme nasadili dva vysokotlaké proudy. Po uhašení jsme celé torzo ještě ochladili,” popisuje Libor Netopil, mluvčí zlínských hasičů. Příčinou požáru podle něj byla technická závada.
Škoda Fabia R5, která shořela v sobotu odpoledne u Horní Lhoty, patřila týmu Racing 21. Jeho většinovým majitelem je od loňska miliardář Karel Janeček. Několikrát se vyznal, že patří mezi velké fanoušky rally, a proto se spojil s jezdcem Vojtěchem Štajfem.
Jejich černo-zelený vůz se do sobotního odpoledne pohyboval na “Barumce” na solidním třináctém místě. Pak ale Štajfovi kontrolka ohlásila nízký tlak paliva, fabii tak odstavil. Hned po zastavení se objevily plameny a pilot se svou mladou navigátorkou Markétou Skácelovou taktak utekli. Pro ni je nehoda o to smolnější, že žije ve Zlíně a takřka na domácí půdě se chtěla blýsknout dobrým výsledkem.
Podívejte se, jak to vypadalo na „Barumce
Karel Janeček teď bude muset pořídit nový vůz. Nejde přitom o nic levného. Základní cena soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 činí 4,7 milionu korun. Navíc mladoboleslavská automobilka má nyní tolik objednávek modelu R5, že je na několik měsíců dopředu vyprodaný.
Jiná fabia, tentokrát továrního týmu Škoda Motorsport, celou Barum Rally vyhrála. Pro jezdce Jana Kopeckého šlo už o třetí vítězství zlínského závodu za sebou. Druhý dojel Rus Alexej Lukjaňuk ve Fordu Fiesta, třetí Roman Kresta s fabií.
Velkým zpestřením startovního pole bylo Porsche 997 GT3 francouzského pilota Romaina Dumase. Dvojitý vítěz legendární čtyřiadvacetihodinovky Le Mans však se svým vozem s náhonem dvou kol neměl v kopcích kolem Zlína a Slušovic oproti “čtyřkolkám” šanci, skončil na 59. místě.
Součástí Barum Rally, vrcholu české soutěžní sezóny, byl i závod historických vozidel. Velký ohlas diváků sklidila legendární „bestie“ z 80. let Audi Quattro S1. Zástupce nebezpečné skupiny B, která byla po několika smrtelných nehodách raději ukončena, pilotoval Milan Troška ze Slovenska.
Přečtěte si také: