V pražském Divadle pod Palmovkou byly včera večer slavnostně předány ceny vítězům ankety Křišťálová Lupa 2024. O nejzajímavějších a nejoblíbenějších projektech a osobnostech českého internetu rozhodla jak odborná porota, tak i přibližně 80 tisíc hlasujících z řad veřejnosti.
V kategorii nástroje a služby získal první místo mapový server Mapy.cz, nejlepším internetovým obchodníkem se stal prodejce elektroniky Alza.cz. Mezi zájmovými weby zvítězil server dTest, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, ocenění za nejlepší zpravodajství a publicistiku obdržel web České televize ČT24.
Ze známých osobností cenu získal například youtuber Kovy, jenž vyhrál v kategorii Influencer. Dalšími oceněnými youtubery se stali Kluci z Prahy, kteří díky svým průvodcům po české metropoli získali první místo v kategorii online video. Ocenění One (wo)man show pak obdržel Těhotnej kuchař vytvářející videorecepty a podcastem roku se stal Hype-cast, který zpovídá hosty především z řad celebrit.
O vítězích všech předešlých kategorií rozhodovala veřejnost, své vlastní ceny ale udělila i odborná porota. Ta za osobnost roku označila podnikatelku a zakladatelku Zásilkovny Simonu Kijonkovou, přičemž ocenění za projekt roku pak udělila právě prodeji Zásilkovny. První místo za nejlepší veřejně prospěšnou službou obdržela Bankovní identita poskytující ověřený způsob pro komunikaci mezi občanem a úřady, kategorii Mladá krev vyhrála platforma pro zprostředkování sbírek Donio a Hvězdou roku se stal internetový prodejce potravin Rohlík.cz.
Kromě úspěchů odborná porota nezapomněla ani na věci, které se loni vůbec nepodařily. Anticenu roku tedy získala nepovedená marketingová akce okolo falešného „bankrotu“ společnosti Brašnářství Tlustý.
Kompletní seznam všech oceněných i finalistů v jednotlivých kategoriích můžete najít na webu Křišťálové Lupy, záznam celého slavnostního večera je pak dostupný na webových stránkách České televize.