Platforma Bluesky konkurující sociální síti X v USA ve čtvrtek vystřelila na první místo žebříčku společnosti Apple, která jej sestavuje v rámci svého online obchodu App Store. Tento růst přišel těsně po prezidentských volbách, kdy mnoho uživatelů platformy Elona Muska, dříve známé jako Twitter, oznámilo, že tuto službu opouští. Důvodem byl mimo jiné Muskův údajný vliv na volby, během kterých výrazně podporoval vítězného kandidáta Donalda Trumpa. Informuje o tom CNN.
Bluesky se v posledních 90 dnech těší rychlému nárůstu uživatelů – jen za poslední týden přibylo milion nových registrací. Platforma tak aktuálně eviduje více než 15 milionů lidí. Na popularitě získává právě jako alternativa X, oblíbená je tedy hlavně mezi uživateli, kterým se nelíbí, jakým směrem se bývalý Twitter ubírá.
Ostatně, na něm ve srovnání s Bluesky momentálně panuje trochu jiná atmosféra. Nedávná studie totiž zaznamenala nárůst sexistických příspěvků a dalších kontroverzních výroků. V důsledku posledních událostí a kvůli celkové změně charakteru dříve oblíbené platformy oznámilo tento týden několik známých amerických novinářů, že se X rozhodli vyměnit právě za Bluesky. Svůj obsah se na Muskově síti přestal sdílet mimo jiné britský deník The Guardian, který platformu označil za toxickou.
I když je však Bluesky momentálně na vzestupu, někteří odborníci varují, že předpovědi o konci X jsou zatím předčasné. Společnost počty aktivních uživatelů nezveřejňuje, a tak je různé odhady třetích stran nutné bát s rezervou. Pokud jde o oficiální vyjádření platformy X, generální ředitelka Linda Yaccarino uvedla, že co do počtu uživatelů je síť na historickém maximu. Dodala, že na platformě je vítán každý, bez ohledu na politické názory.
Na druhou stranu, podle dat Similarweb deaktivovalo den po volbách svůj účet přes 115 tisíc amerických uživatelů X, což je nejvyšší odliv od doby, kdy Musk platformu převzal. Zároveň však X zaznamenala nejvyšší webovou návštěvnost v tomto roce – v den voleb a také během následujícího dne dosáhla 46,5 milionu návštěv na desktopu. Obdobný trend hlásí každopádně i Bluesky, které během volebního úterý dosáhla 1,2 milionu návštěv.