Menu Zavřít

Česká e-commerce ožívá, hlásí Heureka. Mezičtvrtletně si během léta polepšila o pět procent

Autor: Depositphotos

Také ve třetím letošním čtvrtletí doznala zdejší e-commerce scéna růstu. A to dokonce ještě většího než v předešlém kvartálu. Od července do září si totiž z pohledu tržeb meziročně polepšila hned o pět procent, zatímco ve druhém čtvrtletí byl její růst – ve srovnání se stejným obdobím roku loňského – „jen“ tříprocentní. Vyplývá to z nově zveřejněných údajů společnosti Heureka Group.

Heureka: Česká e-commerce zakončila druhé čtvrtletí s 3% růstem
Přečtěte si také:

Heureka: Česká e-commerce zakončila druhé čtvrtletí s 3% růstem

„Data potvrdila, že česká ekonomika ožívá. E-commerce sektor však mohl dosáhnout lepšího výsledku, pokud by nedošlo ke zpomalení zájmu zákazníků o online nákupy v hlavních prodejních kategoriích, jako je třeba spotřební elektronika. Některé kategorie naopak zaznamenaly zajímavý růst díky specifickým okolnostem a událostem, jako jsou vládní dotační programy nebo klimatické podmínky,” uvedl generální ředitel společnosti Heureka Group David Chmelař.

Co se týče jednotlivých kategorií, výrazný růst zaznamenal především segment solárních a fotovoltaických komponent. Zde tržby poskočily ve srovnání s předchozím rokem o masivních 462 procent. Dařilo se i elektronickým knihám (+ 96 procent), elektrocentrálám (+90 procent), ale také třeba zrnkové kávě (+ 70 procent). Naopak oproti loňsku tolik netáhly herní konzole (-48 procent), dětské pleny (-40 procent) či bazény (-30 procent).

Že by pokles tržeb ve vybraných kategoriích zároveň znamenal i menší míru spokojenosti českých spotřebitelů s místními e-shopy, ale podle Chmelaře neplatí. Ve skutečnosti je tomu spíše naopak – což ostatně dokládá i průměrné hodnocení 95,99 procenta. „E-shopy pochopily, že aby si zákazníky dlouhodobě udržely, musejí se co nejvíce snížit uspokojit jejich potřeby, a to jak před samotným nákupem, tak i po něm. Nabízejí tedy stále kvalitnější doplňkové služby, což se odráží ve stále vysoké spokojenosti zákazníků,” dodal Chmelař.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).