Na cloudový systém české společnosti Mews spoléhá už pět tisíc zákazníků. Jen za poslední rok si služba pro správu hotelových rezervací, check-inů a požadavků hostů získala o třetinu více klientů, a to napříč světem. Kromě tuzemska totiž působí také v 85 dalších zemích, včetně Francie a států Severní Ameriky.
„Je až neuvěřitelné, jak velkou komunitu pokrokově smýšlejících zákazníků se nám podařilo vytvořit. Ať to jsou rodinné hotely, mezinárodní řetězce, kempy poskytující glamping či dlouhodobé pronájmy, všichni jsou součástí rodiny Mews,“ komentuje zakladatel společnosti Richard Valtr.
Zvyšující se počet zákazníků jde ruku v ruce s dlouhodobým růstem firmy. Ten ještě více podpořila loňská investice ve výši 185 milionů dolarů, což v přepočtu činí asi 4,2 miliardy korun. V čele investičního kola byla švédská investiční společnost Kinnevik a americká Goldman Sachs Asset Management. Zároveň do Mews poprvé vstoupil také tuzemský investor v podobě fondu Orbit Capital.
Původem českou službu aktuálně využívají světové hoteliérské značky, jako jsou Strawberry, edyn, Generator a The Social Hub, i přední inovativní nezávislé hotely, včetně Airelles, Finn Lough, The Dylan Amsterdam a Good Hotel. Celkem klienti Mews od začátku roku přes cloudový systém zprostředkovali platby v hodnotě 3,5 miliardy eur, tedy v přepočtu téměř 85,6 miliardy korun.
Za dobu svého působení startup pod vlastní křídla startup přijal sedm dalších společností. Jako poslední koupil personalizovaného průvodce s umělou inteligencí Nomi. Letos si Mews odnesl také ocenění v podobě Nejlepšího světového poskytovatele hotelových řešení PMS, a to v rámci soutěže World Travel Tech Awards 2023. „Pokrok, kterého jsme dosáhli, je obrovským důkazem tvrdé práce našeho týmu. A nepochybuji o tom, že příštích několik let bude o to více vzrušujících,“ uzavírá generální ředitel Mews Matt Welle.