Logistická společnost DPD, která je součástí evropské balíkové služby Geopost, otevřela v tuzemsku k 11. listopadu hned několik nových výdejních míst. Její zákazníci si počínaje tímto dnem mohou nechat zaslat své balíky na pobočky České pošty, s níž vedení jmenované firmy navázalo spolupráci.
Tato služba byla spuštěna na celkem 56 místech v republice. Do konce roku by se nicméně seznam „spolupracujících“ poboček českého státního podniku měl rozšířit až na více než 850 pošt. Pakliže se přitom toto partnerství osvědčí, budou si moci zákaznici postupem času nechat zasílat své balíky na jakoukoliv provozovnu České počty, kterých je napříč zemí necelých tři tisíce.
„Spolupráce DPD a České pošty by se v minulosti mohla zdát nepředstavitelná, v současné chvíli nám ale dává opravdu smysl. Výdejní místa jsou totiž po doručení domů hned druhým nejoblíbenějším způsobem doručení, který Češi při online nákupech využívají. Ne všude navíc dává smysl využívat v poslední době tolik oblíbené samoobslužné boxy,“ nechal se slyšet generální ředitel DPD Miloš Malaník, který tak poukázal na skutečnost, že ještě donedávna byly obě zmíněné společnosti v tomto ohledu sobě navzájem konkurenty.
„Pobočková síť, do které jsme začlenili DPD, je další možností, kde si zákazníci našeho nového obchodního partnera mohou vyzvednout své balíky. Obzvláště v předvánočním období, které je pro každou logistickou společnost vrcholem sezóny, je každé další výdejní místo vítané,“ doplnila Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty, s tím, že vzhledem ke klesajícímu zájmu o tradiční poštovní služby je podnik připraven nabídnout své volné kapacity i ostatním firmám nebo státním institucím.