Podle evropského balíkového přepravce Geopost přibývá v poslední době lidí, kteří si nechávají zásilky z e-shopů doručovat mimo svůj domov. Společnost, pod jejíž křídla spadá i česká kurýrní služba DPD, tento argument opírá o výsledky průzkumu E-shopper Barometer, podle něhož zmíněný způsob přepravy zboží preferuje na Starém kontinentu čtyřiačtyřicet procent pravidelných „online“ zákazníků. To je pět procentních bodů více než před dvěma lety. A Češi se v tomto ohledu od zahraničních spotřebitelů nijak neliší.
„Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí,“ je přesvědčen generální ředitel DPD v Česku Miloš Malaník. Jeho firma v tuzemsku doručuje na více než pěti tisíc výdejních míst, konkrétně zde pak provozuje asi dvě tisícovky boxů, a to včetně těch, jež spadají pod Alzu. Tyto samoobslužné boxy přitom podle zmíněného průzkumu využívá zhruba každý čtvrtý Čech.
A protože zde existuje předpoklad, že poptávka v příštích měsících a letech spíše poroste, bude takovýchto výdejních míst podle Malaníka přibývat. Cílem DPD je mít ke konci letošního roku napříč Českou republikou asi sedm tisíc „výdejen“.