Provozuje zde 25 prodejen a zaměstnává více než 1 800 pracovníků. Letos si dala za cíl dosáhnout osmimiliardového obratu a v příštím roce by ráda vyrostla o dalších zhruba devět procent. Taková jsou čísla a vize francouzské rodinné firmy Decathlon, která v České republice působí nepřetržitě již od roku 2010 a nedávno dokončila obchodní plány na roky nadcházející.
„V následujícím roce plánujeme investovat až 477 milionů korun, a to do otevření kamenné prodejny, modernizace a dalších nových konceptů. Náš cíl je zrychlit digitální prodej a dosáhnout tak až 20procentního podílu na obratu v dalších letech. Celkově chceme růst až o 720 milionů korun v roce 2024,“ nechala se slyšet Anna Szymanek, šéfka Decathlonu pro Českou republiku.
Součástí nové strategie bude mimo jiné větší důraz na takzvanou cirkulární ekonomiku. Tu hodlá Decathlon realizovat prostřednictvím hned několika svých projektů, přičemž v rámci toho, který byl spuštěn jako první, a sice programu Second life, jen letos prodal na 13 tisíc produktů a ušetřil 66 tun odpadu.
Uvedený projekt, jak už jeho název napovídá, dává druhou šanci vráceným či opraveným výrobkům, které tak naleznou další využití místo toho, aby končily v popelnici. Že zákazníci na tento a další programy slyší, dokládá mimo jiné i podíl cirkulární ekonomiky na celkového obratu firmy. Ten v současnosti tvoří 1,9 procenta.
Kromě většího důrazu na udržitelnost hodlá Decathlon věnovat v příštích letech značné úsilí též digitalizaci a vylepšování svých IT procesů. „Jedná se o inovace zlepšující zákaznickou spokojenost v prodejnách, mezi které patří vyvolávací systém, samoobslužné pokladny, elektronické balizáže a RFID robot. Například díky elektronickým balizážím ušetří výrobce 250 kilogramů papíru ročně v každé prodejně,“ uvedla společnost v tiskové zprávě.