Menu Zavřít

Jinou Prime High Street ve střední a východní Evropě nenajdete. Pražská Pařížská ulice jako magnet na nejprestižnější světové značky

23. 4. 2024
Autor: VitVit, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Stověžatá Praha má unikátů spousty, přičemž podle společnosti Colliers, která se zabývá poskytováním profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, si nyní může na své konto připsat jeden další. Je totiž jediným městem ve střední a východní Evropě, které se pyšní takzvanou Prime High Street, tedy obchodní ulicí se zastoupením výhradně těch nejprestižnějších světových značek.

Kde na takové místo v Praze narazit? Pochopitelně na Starém Městě, konkrétně v Pařížské ulici, která zároveň platí i za tu nejdražší, jakou v Česku naleznete. 

První luxusní butik se zde otevřel v roce 1997, přičemž měla jej na svědomí společnost Hermès. Hned na to se přidal francouzský Louis Vuitton a poté následovaly další a další butiky. Dnes přitom tyto luxusní značky „okupují“ naprostou většinu z celkem osmačtyřiceti místních maloobchodních jednotek.

Změna je život. Česko má novou nejdražší ulici, tu Na Příkopě vystřídala po mnoha letech Pařížská
Přečtěte si také:

Změna je život. Česko má novou nejdražší ulici, tu Na Příkopě vystřídala po mnoha letech Pařížská

„Po příchodu Hermés trvalo méně než 10 let, než se z ulice stala luxusní nákupní destinace se směsicí přímých a partnerských obchodů,“ uvedl za Colliers Marjan Gigov, podle něhož na Pařížské 17 zbývá ještě jedna multibrandová provozovna, která se stará o značky jako Tom Ford, McQueen, Balmain či Chloe a další, jež s největší pravděpodobností také brzy projeví zájem o získání vlastní značkové prodejny. „Naštěstí pro nás i pro značky se rozšiřuje i Pařížská ulice,“ dodal v souvislosti s rekonstrukcí hotelu Fairmont, jež zahrnuje i několik nových obchodních prostor ve zmíněné lokalitě.

Ačkoliv nedávná covidová pandemie připravila Prahu o značný počet turistů, na jejím konci – tedy v roce 2022 – se některým značkám, jež v Pařížské působí, dařilo takřka až nebývale. „Dior například dokázal v tomto roce překročit svůj obrat z roku 2019 o 73 procent, zatímco Hermès dosáhl 41procentního nárůstu obratu,“ doplnil Gigov s tím, že právě tento pozitivní trend způsobil růst zájmu o pražskou Prime High Street i ze strany dalších značek.