Streamovací platforma Netflix ohlásila další nárůst počtu svých předplatitelů. V prvních třech měsících letošního roku si oblíbenou službu pořídilo zhruba dalších devět milionů lidí, díky čemuž celkový počet předplatitelů dosáhl rekordních 269,6 milionu lidí. Tržby americké společnosti se pak za první čtvrtletí vyšplhaly na 9,37 miliard dolarů (asi 222 miliard korun).
Současná čísla jsou pro Netflix dobrou zprávu, protože přichází po kontroverzních krocích, které měly omezit počet lidí sdílejících jeden účet. Od loňského roku totiž platforma začala více kontrolovat, zda daný účet používají skutečně pouze lidé žijící v jedné domácnosti. Někteří odborníci se obávali, že nové kroky povedou ke snížení počtu předplatitelů, nakonec se ale stal pravý opak.
„Platforma získala více odběratelů, než někteří analytici včetně mě očekávali. To signalizuje, že sdílení hesel bylo ještě mnohem častějším jevem, než jsme si dříve mysleli. Netflixu se každopádně podařilo přeměnit původně neplatící diváky na nové předplatitele,“ okomentoval situaci pro CNN seniorní analytik společnosti eMarketer Ross Benes.
I přes nárůst počtu uživatelů ovšem Netflix nemůže být stoprocentně spokojený. V předchozím čtvrtletí totiž firma získala 13 milionů nových předplatitelů, takže z tohoto ohledu je pro ni aktuální vývoj spíše zklamáním.