Menu Zavřít

Pokračování trendu. Chrenkův e-shop Factcool, pod který v Česku spadá Bezvasport, hlásí za loňský rok obrat 105 milionů eur

19. 2. 2024
Autor: Factcool

Společnost Factcool, jeden z největších slovenských módních e-shopů spadajících do majetku tamního podnikatele Ivana Chrenka, který je podle časopisu Forbes zároveň nejbohatším člověkem v zemi, má za sebou další vydařený rok. V něm firma dosáhla navzdory utlumené poptávce v sektoru e-commerce obratu ve výši 105 milionů eur (takřka 2,6 miliardy korun), tedy podobně jako o 12 měsíců dříve.

„Přestože se celkový obrat zdá být na stejné úrovni jako v loňském roce, v realitě se jedná o významný úspěch, vzhledem k poklesu na většině trhů e-commerce a teplotním výkyvům, které negativně ovlivnily prodej stěžejních zimních kategorií a měly zásadní dopad na výsledky posledního kvartálu,“ vysvětluje šéfka komunikace společnosti Štěpánka Vilová.

Český e-commerce vloni zažil další meziroční pokles. Těm největším e-shopům se však dařilo
Přečtěte si také:

Český e-commerce vloni zažil další meziroční pokles. Těm největším e-shopům se však dařilo

Nejsilnějším kvartálem loňského roku byl pro Factcool vedený Petrem Králem ten úplně poslední. Během něj obrat díky hlavní vánoční sezóně mezičtvrtletně narostl o masivních 45 procent. Vyšší byla také hodnota objednávek, která v průměru za celý rok narostla z původních 43,59 na 49,48 eur (přes 1 220 korun). Platí přitom, že naprostou většinu zákazníků (69,1 procenta) tvořily ženy.

„Těší nás, že můžeme nabízet sortiment, který oslovuje zejména ženskou klientelu. Do roku 2024 vstupujeme s ambicí dále rozvíjet naši produktovou nabídku a přinést zákazníkům nové značky a produkty, abychom nadále splňovali a překračovali jejich očekávání,“ dodává Vilová a zdůrazňuje, že se rozhodně nebude jednat o rok snadný: „Vzhledem k enormním nárůstům marketingových nákladů díky působení asijských hráčů do naší cílové skupiny zákazníků musíme hledat nové a nové cesty pro udržitelný růst.”

Factcool se sídlem v Trenčíně je dostupný ve 20 zemích světa, včetně České republiky. Zákazníkům prodává kolem tisíce značek a ve své nabídce eviduje na 300 tisíc produktů. Patří k němu i e-shopy Aliatic a Bezvasport, které na zdejším trhu rovněž působí.