Společnost Factcool, jeden z největších slovenských módních e-shopů spadajících do majetku tamního podnikatele Ivana Chrenka, který je podle časopisu Forbes zároveň nejbohatším člověkem v zemi, má za sebou další vydařený rok. V něm firma dosáhla navzdory utlumené poptávce v sektoru e-commerce obratu ve výši 105 milionů eur (takřka 2,6 miliardy korun), tedy podobně jako o 12 měsíců dříve.
„Přestože se celkový obrat zdá být na stejné úrovni jako v loňském roce, v realitě se jedná o významný úspěch, vzhledem k poklesu na většině trhů e-commerce a teplotním výkyvům, které negativně ovlivnily prodej stěžejních zimních kategorií a měly zásadní dopad na výsledky posledního kvartálu,“ vysvětluje šéfka komunikace společnosti Štěpánka Vilová.
Nejsilnějším kvartálem loňského roku byl pro Factcool vedený Petrem Králem ten úplně poslední. Během něj obrat díky hlavní vánoční sezóně mezičtvrtletně narostl o masivních 45 procent. Vyšší byla také hodnota objednávek, která v průměru za celý rok narostla z původních 43,59 na 49,48 eur (přes 1 220 korun). Platí přitom, že naprostou většinu zákazníků (69,1 procenta) tvořily ženy.
„Těší nás, že můžeme nabízet sortiment, který oslovuje zejména ženskou klientelu. Do roku 2024 vstupujeme s ambicí dále rozvíjet naši produktovou nabídku a přinést zákazníkům nové značky a produkty, abychom nadále splňovali a překračovali jejich očekávání,“ dodává Vilová a zdůrazňuje, že se rozhodně nebude jednat o rok snadný: „Vzhledem k enormním nárůstům marketingových nákladů díky působení asijských hráčů do naší cílové skupiny zákazníků musíme hledat nové a nové cesty pro udržitelný růst.”
Factcool se sídlem v Trenčíně je dostupný ve 20 zemích světa, včetně České republiky. Zákazníkům prodává kolem tisíce značek a ve své nabídce eviduje na 300 tisíc produktů. Patří k němu i e-shopy Aliatic a Bezvasport, které na zdejším trhu rovněž působí.