Ačkoliv český e-commerce jako takový si během loňského roku obratově pohoršil, najdou se v něm i tací, kterým se v tomto ohledu nebývale dařilo. Zářným příkladem budiž třeba technologicko-logistická společnost Dodo Michala Menšíka. Její kurýři v roce 2023 rozvezli v osmaosmdesáti městech napříč šesti evropskými zeměmi přes šest milionů zásilek a pomohli tak firmě dosáhnout dosud rekordního obratu přesahujícího částku půl druhé miliardy korun.
„Ačkoliv se segment e-commerce potýkal i v loňském roce s celkovým poklesem, podařilo se nám dosáhnout signifikantního růstu a dále pokračovat v expanzi na velké západní trhy. Úspěšně jsme se etablovali na německém a rakouském trhu a vybudovali silný management tým pro celý DACH region,“ okomentoval rok 2023 z obchodního hlediska Menšík, který je zároveň šéfem společnosti Dodo Group, pod jejíž křídla zmíněná služba spadá.
Průměrně vloni stíhalo na 2 600 kurýrů, kteří pro firmu pracující, za jeden den rozvézt kolem 16 400 objednávek. Během nejrušnějších 24 hodin loňského roku jich ale doručili dokonce přes 29 tisíc.
„Silný závěr loňského roku naznačil, že bychom se v e-commerce letos mohli dočkat opětovného růstu, a věříme, že v Dodo dokážeme tento růst využít k dalšímu posílení naší pozice na trhu. Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napřič trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den, a chceme dále růst na trzích, kde již působíme,“ nastínil Menšík, který však Hospodářským novinám přiznal, že i přes meziročně o 20 procent větší obrat a 39procentní navýšení hrubé marže zůstává firma nadále v „řízené ztrátě“. Konkrétní číslo sice firma neuvedla, její vedení se každopádně nechalo slyšet, že se bude pohybovat na podobné úrovni jako v roce 2022, případně že by mohla být o jednotky procent nižší.