Plzeňský Prazdroj investuje 1,1 miliardy korun do cirkularity skleněných obalů. Konkrétně 700 tisíc korun zamíří do nové stáčecí linky v Plzni, zbytek si společnost vyhradila na nákup vratných lahví a přepravek.
„Letos jsme v Plzni zprovoznili novou plně automatickou linku, na které denně dokážeme naplnit zhruba 900 tisíc lahví o objemech 500 a 330 mililitrů. Veškeré produkty také umístí do přepravek nebo zabalí do papírových kartonů různých velikostí,“ říká manažer plzeňského pivovaru Petr Kofroň. Jedná se už o třetí linku, kterou Prazdroj v Plzni provozuje. Zajistit mu má až třetinovou úsporu energie a oproti starším verzím i o polovinu nižší spotřebu vody.
Skleněné lahve jsou nejprodávanějším obalem z produkce Prazdroje. Celkem v nich pivovar v Česku prodá téměř 37 procent svých výrobků. Většina je už nyní vratná, pouze dvě procenta portfolia doposud tvořily nevratné lahve. To se od příštího roku změní. Výjimkou totiž zůstanou jen občasné limitované edice.
„Frisco se zařadí do rodiny našich vratných obalů, tedy k ostatním skleněným lahvím a sudům, které používáme opakovaně a vydrží řadu let. Tím pádem budeme mít víc než 70 procent portfolia zálohovaného. Zbývat nám budou jen plechovky, pro které ale u nás nyní neexistuje efektivní systém sběru a následné recyklace,“ doplňuje manažer udržitelnosti Plzeňského Prazdroje Ivan Tučník s tím, že pokud se v Česku zavede zálohový systém i na ně, nabídne Prazdroj zákazníkům plně cirkulární portfolio.