Je tomu už více než rok od chvíle, kdy se americký byznysmen Elon Musk stal novým majitelem sociální sítě X, dříve známé jako Twitter. Tu nejbohatší člověk světa tehdy koupil za částku 44 miliard dolarů.
Kdyby se však známá platforma prodávala dnes, její cenovka by s největší pravděpodobností byla o poznání menší. Dle nadnárodní finanční společnosti Fidelity totiž hodnota X od října 2022, tedy právě od okamžiku, kdy došlo ke změně vlastníka, poklesla o masivních 71,5 procenta. S odkazem na data zmíněné firmy, která v X nadále drží menšinový podíl, o tom informoval web Axios.com.
Jedním z hlavních důvodů neustále klesající hodnoty X jsou dle Fidelity pokračující spory mezi Muskem a inzerenty sociální sítě. V důsledku nich přestalo poslední dobou na platformě své reklamy zveřejňovat hned několik velkých jmen, včetně společností jako Apple, Walt Disney či Paramount.
Všechny dotčené tak učinily mimo jiné v reakci na jeden antisemitský příspěvek, který se na X objevil a který se sám Musk rozhodl sdílet. V příspěvku zveřejněném v průběhu listopadu se psalo o tom, že Židé údajně podporují „nenávist vůči bělochům“, na což známý podnikatel reagoval slovy „říkáš přesně pravdu“.
Za své jednání si dvaapadesátiletý majitel automobilky Tesla nebo vesmírné společnosti SpaceX vysloužil pokárání nejen z řad široké veřejnosti, nýbrž i z nejvyšších pater americké politiky. Zkritizoval ho mimo jiné i Bílý dům.