Menu Zavřít

Spojuje restaurace se svými strávníky, a jde mu to zatraceně dobře. Teď český Choice získal od investorů dalších 2,5 milionu dolarů

28. 2. 2024
Autor: Choice

Vlastnit restauraci, kde dobře vaří, může být fajn byznys. Ale jen tehdy, když o ni dáte světu pořádně vědět. A právě na to se specializuje český startup Choice, který si nyní na svůj další rozvoj vysloužil investici ve výši 2,5 milionu dolarů (přibližně 58 milionů korun).

V rámci investičního kola firmu založenou ukrajinským podnikatelem Alexem Ilyashem podpořilo hned několik subjektů najednou. Hlavním investorem byl pražský fond J&T Ventures. Spolu s ním ale do Choice vložily znovu své finanční prostředky ještě Presto Ventures a Reflex Capital. „Jsme rádi, že pokračujeme v podpoře Choice, protože vidíme jejich exponenciální růst a obrovský potenciál,“ nechal se slyšet Ondřej Fryc, řídící partner poslední jmenované společnosti.

Oběd v meníčku, nebo v krabičce? Čeští zaměstnanci jsou nerozhodní, roste ale popularita rozvážkových služeb
Přečtěte si také:

Oběd v meníčku, nebo v krabičce? Čeští zaměstnanci jsou nerozhodní, roste ale popularita rozvážkových služeb

Choice aktuálně působí na celkem osmi trzích – vedle Česka je to například sousední Slovensko či Estonsko, ale třeba i takový Kazachstán. V brzké budoucnosti by se přitom mohl a měl rozrůst dále. Plánovaná expanze má zahrnovat rumunský, chorvatský, maďarský a gruzínský trh.

A čím že konkrétně se Ilyasheho podnik zabývá? Jde o online B2B služba určenou restauracím, která funguje na bázi předplatného. Jejím provozovatelům umožňuje vytvořit si vlastní webové stránky a nastavit veškeré potřebné nástroje pro restaurační podnikání. Přirozeně na jedné jediné platformě, skrze kterou mají její zákazníci přístup mimo jiné do aplikace na rozvoz jídel a take-away, online menu s QR platbou, k rezervaci stolů ve svém stravovacím zařízení, ale i do CRM systému. Platforma má být navíc dle vývojářů Choice snadno integrovatelná s oblíbenými pokladními POS systémy a marketplaces, jako jsou Wolt, Bolt či Foodora.

Všechny tyto faktory mají přispět ke značnému zefektivnění provozu celé restaurace, včetně většího počtu objednávek. Neméně důležitou výhodou je však i skutečnost, že díky Choice má podnik ke svým strávníkům o poznání blíž.

„Na 99 procent restaurací své zákazníky nezná. To je pro majitele restaurací velká výzva, protože neví, kdo jsou jejich nejvěrnější hosté, jak často restauraci navštěvují, jaké mají preference a alergie, nebo kolik lidí do restaurace chodit přestane a z jakých důvodů,“ přiblížil Ilyash hlavní myšlenku, na které inkriminovanou platformu postavil.

Chceme lidi naučit, že objednat si večeři domů není po dlouhém dni stráveném v práci žádný hřích, říká šéf foodory Kolesa
Přečtěte si také:

Chceme lidi naučit, že objednat si večeři domů není po dlouhém dni stráveném v práci žádný hřích, říká šéf foodory Kolesa

A jak se zdá, nápad to byl skvělý – v současnosti totiž s Choice spolupracuje více než šestnáct tisíc restaurací po celém světě a aktivně ji využívá na pět tisíc platících zákazníků. Jen vloni bylo skrze ni uskutečněno přes dva miliony objednávek v celkové hodnotě 42 milionů dolarů (zhruba 940 milionů korun).