Menu Zavřít

Trhu navzdory. Zatímco český e-commerce klesal, Alza si v roce 2023 obratově polepšila na rekordních 47 miliard

15. 1. 2025
Autor: Alza.cz

Rok 2023 byl pro českou e-commerce scénu po mohutném covidovém boomu druhým rokem v řadě, kdy jeho výkonnost klesala. Z hlediska celkového obratu si ve srovnání s předchozími 12 měsíci segment pohoršil o šest procent na částku 185 miliard korun. O to pozoruhodnější jsou v daném ohledu statistiky, jimiž se nyní pochlubil největší zdejší e-shopový hráč vůbec, a sice společnost Alza.

Jak vyplývá z nově zveřejněných hospodářských výsledků právě za předloňský rok, společnosti podnikatele Aleše Zavorala se, tržní náladě navzdory, podařilo růst. Její obrat se meziročně navýšil o 11 procent na rekordních 47 miliard korun. Současně s tím ve sledovaném období vzrostl i čistý zisk, a to dokonce o rovné tři čtvrtiny. Což vyjádřeno v absolutních hodnotách znamená sumu 1,14 miliardy.

Zavoral, vykonávající funkci předsedy představenstva Alzy, ve výroční zprávě připomněl že společnost v roce 2023 mimo jiné rozšířila o více než třetinu síť výdejných AlzaBoxů, kterých tak napříč všemi trhy, kde e-shop působí, bylo tou dobou již 2 481. Zároveň Alza investovala i do sítě tradičních kamenných prodejen, jež během předloňského roku přibyly například v Berouně, Teplicích, Trutnově, ale i v Dunajské Stredě či Budapešti.

V průměru Zavoralova společnost předloni zaměstnávala 1 856 lidí. To bylo zhruba o čtyři sta pracovníků méně než o rok dříve.