Menu Zavřít

Tržby skupiny Škoda Group loni vzrostly na 34 miliard korun. Dodala přes 400 vozů pro městskou hromadnou dopravu

10. 6. 2024
Autor: Škoda Group

Skupina Škoda Group si loni připsala tržby ve výši 1,382 miliardy eur (zhruba 34 miliard korun), což je o 81 procent více než v předchozím roce. EBITDA naopak meziročně klesala, a sice o 57 procent na částku odpovídající 21,8 milionu eur (přes 537 milionů korun). Na vině byly dozvuky pandemie, negativně se však podepsala také ruská agrese na Ukrajině.

 „Uplynulý rok byl pro Škoda Group obdobím důležitých změn, a to jak v organizační struktuře, tak v organizaci našich obchodních aktivit. Vysoké investice, které jsme v posledních letech směřovali do našich závodů, se v loňském roce projevily zvýšením výrobní kapacity i výkonnost,“ komentuje CEO a výkonný předseda představenstva Škoda Group Petr Novotný.

Svým zákazníkům skupina vyrábějící širokou škálu vozidel pro hromadnou dopravu v loňském roce dodala o 88 procent více vozů. Z jejích továren jich nakonec vyjelo celkem čtyři sta. Meziročně pak stoupal také počet výrobních hodin, a to na celkových 5,1 milionu.

V následujícím období hodlá Škoda Group držet počet nových zakázek i ukazatel EBITDA na stabilní úrovni. Plánuje rovněž pokračovat v investicích do výzkumu a vývoje. Do toho v loňském roce putovalo přes 85 milionů eur (skoro 2,1 miliardy korun). „Technologie se vyvíjí obrovským tempem, a pokud chceme zůstat na špičce, musíme být schopní našim partnerům nabízet moderní řešení,“ uvádí CFO Jaroslav Zoch.

Škoda Group míří do Afriky. Za více než miliardu eur zmodernizuje téměř tři stovky egyptských lokomotiv
Přečtěte si také:

Škoda Group míří do Afriky. Za více než miliardu eur zmodernizuje téměř tři stovky egyptských lokomotiv

Nejvýznamnějším milníkem loňského roku se pro skupinu stala zakázka na výrobu 200 tramvají pro Prahu v hodnotě 16 miliard korun. Kromě toho Škoda Group vyráběla noční vlaky pro finského dopravce VR a uzavřela kontrakty na dodávku metra do bulharské Sofie či nové tramvaje pro německý Kassel. Společnost také působí na italském trhu, kde aktuálně pracuje na zakázkách přesahujících 250 milionů eur, zatímco v Německu je pro změnu klíčovým dodavatelem úzkorozchodných tramvají.