Společnosti Seznam.cz si loni přišla na více než 5,9 miliardy korun. Oproti předchozímu roku rostly tržby „jen nepatrně“, a to o 0,18 procenta. Zhruba o šest procent byl meziročně vyšší také zisk před zdaněním, který odpovídal téměř 1,4 miliardy korun.
„Do roku 2023 jsme vstupovali s vidinou ochlazení tuzemského online trhu i pokračující hospodářské recese. Střízlivé plánování investic i pozitivnější ekonomický vývoj nám nicméně umožnily překonat tržby roku 2022, takže můžeme loňský rok opět považovat za velmi úspěšný,“ uvádí v tiskové zprávě člen představenstva Seznam.cz Pavel Zima.
V březnu zdejší internetová jednička otevřela své druhé vlastní datové centrum Nagoja v Benátkách nad Jizerou. Kromě toho zvýšila využívání její aplikace Mapy.cz, v rámci které stoupl počet navigací meziročně o 22 procent, a pomocí fact-checkingu započala boj s manipulativními komentáři.
V rámci cesty za vlastní umělou inteligencí založil Seznam nový tým, jež pro něj vyvíjí generativní jazykový model, který se již dnes objevuje třeba ve vyhledávání. Na další služby by měla být technologie nasazena během letošního a příštího roku.
V neposlední řadě se firma připravuje na změnu reklamního trhu, kterou přinese ukončení podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome. „Soustředíme se na práci s uživatelskou identitou, abychom i po konci cookies třetích stran mohli v rámci Seznam služeb nabídnout uživatelům ten nejlepší možný zážitek,“ říká aktuální předseda představenstva Seznam.cz Ondřej Krišica.