Menu Zavřít

Velké vodě navzdory. Kofola ve třetím letošním čtvrtletí navýšila tržby i zisk

Včera
Autor: Kofola ČeskoSlovensko

Skupině Kofola podnikatele Jannise Samarase se během letošního třetího čtvrtletí podařilo meziročně navýšit své tržby o rovnou třetinu. Stalo se tak navzdory nepřízni osudu, který české společnosti postavil do cesty ničivou povodeň, jež v září napáchala značné škody v jejím krnovském výrobním závodu a ve skladovém a logistickém areálu dceřiné firmy Santa Trans.

„Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů Česko-Slovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy. Všechny linky už nám opět běží,“ potvrdil Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly.

Kofola se rozrůstá. Nápojový gigant dokončil transakci jablečných sadů na Olomoucku
Přečtěte si také:

Kofola se rozrůstá. Nápojový gigant dokončil transakci jablečných sadů na Olomoucku

Skupině jako celku se ve sledovaném období podařilo navýšil rovněž ukazatel EBITDA, tedy zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace. Jeho celková výše za prvních devět měsíců tohoto roku činí 1,6 miliardy korun.

Kofola jako taková působí celkem na pěti evropských trzích. V rámci toho česko-slovenského se její tržby během letošního léta meziročně zvýšily o desetinu. „K tomu nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, ve kterých jsme přesáhli hranici 800 milionů korun a dosáhli tak nejvyšších tržeb v historii. Oba prodejní kanály, to je retail a HORECA, si držely růst ve výši 10 procent. Stejným procentem rostla i tradiční Kofola, která v letní sezóně naplno těžila z nového strategického nastavení, úspěšného redesignu a zatím nejsilnější festivalové sezóny,“ doplnil Buryš s tím, že celkově se dařilo i značkám Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní, Rajec či Royal Crown Cole.