Menu Zavřít

Slevy na železnici? Wir schaffen das nicht!

29. 3. 2018
Autor: Mladá fronta

Rozhodnutí vlády umožňuje dopravcům vyjmout z absurdních slev pro studenty a seniory nejvytíženější spoje. České dráhy to však hujersky odmítají. Zvýšený nápor prý budou řešit posílením vlaků. Pravidelné cestující toto prohlášení vytáčí k nepříčetnosti a vede k otázce: proč jste to, milé ČD, neudělaly už dávno?

Kdo pravidelně využívá služeb Českých drah, ví, že situace v nejvytíženějších časech je dlouhodobě zoufalá. Plánovat třeba cestu mezi Ostravou a Prahou na pátek či neděli odpoledne je nutné s mnohadenním, v případě svátků i mnohatýdenním, předstihem.

V opačném případě nepočítejte s místenkou a připravte se na tři hodiny pěkně na chodbě u WC. To navzdory nespornému zintezívnění úklidu v posledních letech po čase jízdy pod náporem osazenstva přeplněného vagonu začne přeci jen zapáchat. S kulturou cestování nemá taková jízda absolutně nic společného.

Nedej bože, pokud byste chtěli cestovat s dítětem a ulovit místo v blízkosti dětského kina. Jelikož se kino vyskytuje jen ve vybraných spojích a jeho kapacita i vybavení jsou zoufale nedostatečné, je nyní ideální doba rezervovat si místo zhruba někdy na září.

Ani tak ale nemusíte mít vyhráno, zvláště když po cestě přestupujete. Šance na zpoždění přípoje je o víkendu zhruba 80procentní. Vlak i s vaší rezervací si v klidu odjede a vy pak musíte cestovat následujícím spojem na chodbičce u páchnoucího záchodku.


K tématu železnice čtěte také:

Národohospodářský bizár

České dráhy chtějí koupit až 60 elektrických vlaků celkem za 10 miliard

Bez zásuvky, ale za desetinu ceny. Deutsche Bahn čelí agresivní konkurenci

Italský rychlovlak poráží letadla. Konkurence na kolejích srazila ceny a přilákala cestující

Vysokorychlostní vlak Italo, ilustrační foto


A s takovými zkušenostmi dráhy nyní s naprostým klidem prohlásí, že přetížené spoje můžou v podstatě kdykoliv posílit. Čekaly prostě jen na dobu, až si vláda v demisi usmyslí, že za šest miliard korun z peněz daňových poplatníků nakoupí hlasy seniorů a studentů.

Pro takové chování se nabízí jen dvě vysvětlení. Buď na nás, věrné cestující platící plnou cenu, státní dopravce dlouhodobě kašlal a zoufalou situaci neřešil, ačkoli kdykoliv mohl. Nebo, což je pravděpodobnější, vedení drah ve snaze zalíbit se Andreji Babišovi prostě jen dělá ramena.

MM25_AI

Dráhy v červnu situaci samozřejmě nezvládnou a na železnici ve špičkách vypukne ještě větší chaos než doposud. Přístup ČD tak připomíná naivní Merkelovské „Wir schaffen das!“ Jen s tím rozdílem, že schopnost Německa zvládnout dva miliony uprchlíků je výrazně vyšší než schopnost Českých drah přepravit několik stovek slevychtivých důchodců navíc.

Přečtěte si další komentáře autora:

Osobní prohra užitečného ňoumy Zemana

Český kůň v německé vládě. Nový ministr dopravy Scheuer

Hrozba kosovsko-srbského budíku

Chromý hradní čínský kůň

Pražská dopravní inspirace pro Evropu

Chudí na Marsu

Už se vaří státní jádro

Další pokus o PETkovné

Konec masné éry aneb Jak bůček škodí klimatu

Nejsou lidi. Nažeňme na pole vojsko

Výzva pro Andreje: gastarbeiteři v Česku

Tajemství laciné Hery


  • Našli jste v článku chybu?