Menu Zavřít

Čína v české armádě? V Přelouči se budou stavět teréňáky BAIC

Autor: SVOS Přelouč

Společnost SVOS Přelouč uzavřela partnerství s pátou největší čínskou automobilkou BAIC. Díky tomu se v Česku začnou vyrábět její terénní vozidla S80 pro vojenské využití.

„Mezi rozhodující kritéria pro nás patřila nejen vynikající vývojová základna, ale také například reference a fakt, že BAIC vyrábí pro čínský trh automobily renomovaných značek jako Mercedes Benz. Jak známo, tato automobilka přímo úzkostlivě dbá na kvalitu a pověst svých vozů,“ vysvětluje Jaroslav Černý, generální ředitel SVOS Přelouč, proč se rozhodl pro spojenectví s Číňany. Vozidlo z Přelouče nese označení S80, jde o exportní variantu původního modelu BJ80 BAIC.

Dalším důležitým důvodem kooperace SVOS Přelouč a BAIC je velmi pravděpodobně i chystaná modernizace české armády. Vojáci začali hledat náhradu za starší terénní vozy UAZ a Land Rover, automobily S80 patří právě do této hmotnostní kategorie. Jak ovšem ukázalo úterní testování ve vojenském újezdu Březina, SVOS Přelouč bude mít silnou konkurenci včetně takových automobilek jako Jeep, Mercedes-Benz či Renault.

Prohlédněte si testování terénních aut v Březině u Vyškova:

Právě v úterý 28. února během zkoušek v Březině u Vyškova proběhla i česká premiéra vozu S80. Dokáže přepravit až osm lidí, základem je americký vznětový čtyřválec Cummins. Vozidlo BJ80 BAIC dnes využívá Čínská lidová armáda.

Během testování na náročném polygonu s řadou překážek včetně kolejnic, protitankového příkopu nebo ostrého klesání se vedle osobních teréňáků předvedla i lehká obrněná vozidla. Ta by do budoucna mohla v české armádě vystřídat obrněnce Iveco, které byly prioritně pořizovány do zahraničních misí.

BAIC
Čínská automobilka Beijing Automotive Industry Corporation vznikla v roce 1958. Její roční produkce přesahuje 2,5 milionu osobních i užitkových automobilů. Zaměstnává přes 130 tisíc lidí a její loňské tržby činily 58,8 miliardy dolarů.

Přečtěte si také:

bitcoin_skoleni

Překvapení na obraně. O uvolněné místo šéfa armádních nákupů není zájem

Kauza MADR: Stropnický neřešil cenu, radary budou o 600 milionů dražší

Komentář:

Česko-izraelská veselohra se švédskými kulisami

Ondřej Stratilík


  • Našli jste v článku chybu?