Chceme-li prodloužit životnost nakoupených potravin, dáme je jednoduše do lednice, potažmo do mrazáku. Oblíbená rozvozová služba Rohlik.cz podnikatele Tomáše Čupra se nicméně k celé věci nyní postavila daleko sofistikovaněji. Ve spolupráci s americkou technologickou společností Apeel přichází s ochrannou vrstvou, která dokáže prodloužit životnost ovoce až na dvojnásobek.
Nepůjde přitom o žádný obal na bázi plastů nebo něčeho podobného. Inovativní nápad je založen na rostlinné bázi, což mimo jiné znamená, že bude zcela bezpečně stravitelný.
„Respekt k životnímu prostředí a dlouhodobá udržitelnost je pro nás na prvním místě,“ uvedl komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák. „Proto jsme se rozhodli pro spolupráci se společností Apeel. Nabízí technologii, která nemá obdoby nejen na našem českém trhu, ale i na dalších trzích, kde Rohlík působí. Jsem rád, že můžeme být nejen v Rohlik.cz zase o pár kroků napřed a že se tato unikátní ochrana ovoce dostane k většímu počtu zákazníků v rámci Evropské unie.“
Ovoce, které je šťavnaté i po několika dnech
Ochrannou vrstvu tvoří rostlinné složky, které se nacházejí ve skutečné slupce, dužině i semenech různých druhů ovoce a zeleniny. Tenká neviditelná blána má schopnost zabránit vstřebávání kyslíku. Právě tento proces totiž za běžných okolností způsobuje odpařování vody z ovoce a zeleniny, v důsledku čehož se pozvolna kazí. Jinými slovy, díky zmíněnému „obalu“ zůstanou potraviny uvnitř šťavnatější i několik dní po zakoupení.
„Ochranná vrstva z rostlinných složek prodlužuje životnost některých potravin na dvojnásobek,“ slibuje šéf Apeelu James Rogers. „Zákazníci Rohlíku proto budou mít přístup k vysoce kvalitním produktům, u kterých je mnohem menší pravděpodobnost plýtvání.“
Že toto řešení nemá žádný vliv na vzhled, vůni ani chuť samotných potravin, si budou moci zákaznici největšího tuzemského online marketu ověřit jako první na pomerančích. Čuprův Rohlik je odebírá od ekologického španělského pěstitele Iberhanse-NaturGreen.
Od avizované technologie si Rohlik, který na svém e-shopu nabízí na 17 tisíc produktů a vedle České republiky působí i v Německu, Rakousku či Maďarsku, slibuje omezení plýtvání s potravinami nejen v rámci celého dodavatelského řetězce, ale zejména tam, kde je to vidět nejvíc – tedy u nás doma.