Menu Zavřít

Deloitte: Kiwi.com roste ve střední Evropě nejrychleji, Prusa Research třetí

13. 10. 2017
Autor: čtk

Brněnský prodejce letenek Kiwi.com je nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě. S růstem o 7165 procent mezi roky 2013 a 2016 vede žebříček, který sestavila společnost Deloitte. Další česká firma, a to pražský výrobce 3D tiskáren Prusa Research, skončila na třetím místě s růstem o 6910 procent. V první desítce další české firmy nejsou. Výsledky dnes zveřejnily Hospodářské noviny. O účast v žebříčku se podniky hlásily samy.

Společnost Kiwi.com roste dál, loni své tržby za letenky a cestovní služby zpětinásobila na osm miliard korun. Pro letošní rok předpokládá další růst, a to odhadem na 20 miliard. Prusa Research loni prodal tiskárny za 240 milionů korun, ale letos by mělo jít o násobek této částky.

„Za jejich úspěchem stojí příznivé podmínky nejen na středoevropském trhu, ale i rychlé nasazení těch nejlepších technologií v kombinaci s vytvořením produktu, který přispěl k rozmachu daného odvětví,“ citují HN ředitelku Deloitte pro strategické projekty Sentu Čermákovou.


Návštěva v Kiwi.com: Podívejte se, odkud prodává letenky miliardář Oliver Dlouhý


Mezi kritéria účasti v žebříčku patřilo to, že vlastník musí být z regionu střední Evropy, kam se v tomto případě počítají i pobaltské země, oblast bývalé Jugoslávie i Bulharsko a Rumunsko. Do první trojice se mezi české firmy na druhé místo dostala litevská technologická společnost Deeper, která nabízí například chytré sonary pro rybáře, jež jsou populární i v Česku.

Z českých firem skončil na 14. místě vývojář mobilních aplikací STRV a na 15. pozici prodejce módy Zoot. Ten ale ovládl kategorii největších firem s výnosy nad 25 milionů eur, které vzhledem ke své velikosti už nemohou růst tak rychle jako menší rivalové. Farmaceutický e-shop Pilulka Distribuce bodoval v kategorii Vycházející hvězdy.

MM25_AI

Soutěž se ve středoevropském regionu konala již poosmnácté a letošní ročník patří z hlediska umístění českých firem k nejúspěšnějším.

Čtěte také:

Kiwi.com bude k letenkám nabízet i turistické informace

Český Zuckerberg chce ovládnout světový cestovatelský byznys. Denně prodá letenky za 50 milionů

Česko má nejlepší 3D tiskárnu světa


  • Našli jste v článku chybu?