Menu Zavřít

Do pěti let budeme globálním hráčem s miliardovými tržbami, věří manažer z Tesly. Řeč není o autech, ale o chytré domácnosti

6. 9. 2021
Autor: Tesla

Příjmení srbského vynálezce Nikoly Tesly se v mezinárodním byznysu už automaticky spojuje s disruptivní automobilkou Elona Muska. Už dlouho předtím jej ale využíval československý výrobce elektroniky, jehož moderní následovník nyní vstupuje na trh produktů pro tzv. chytrou domácnost. O ambicích nové značky a mnoha dalších věcech se v rozhovoru pro Euro.cz rozpovídal její projektový manažer Matěj Nimmerrichter. Asi nemůžeme začít jinak než názvem vaší společnosti. Nebojíte se, že si vás bude veřejnost plést s americkým výrobcem elektroaut? Nebo na to naopak spoléháte? V České republice je značka Tesla známá přes 70 let a americký výrobce aut je tu s námi pouhých 15, takže věříme, že český zákazník si to plést nebude. Na mezinárodním trhu nám to jméno může pomoci, je dobře zapamatovatelné. V rámci komunikace a v oblasti identity značky nevytváříme žádnou souvislost mezi námi a americkou Teslou, nikterak toho nevyužíváme. A soudní spory nebo podobné problémy s Muskovou firmou vám nehrozí? Vůbec ne. Užívání obchodního označení, resp. ochranných známek, se řídí pravidly, která celosvětově zastřešují úřady pro průmyslové vlastnictví. Námi užívaná ochranná známka je legitimně registrovaná už od poloviny minulého století a užíváme ji v souladu se zákonem. Pod značku Tesla jste vyčlenili produkty pro chytrou domácnost, tedy typicky spotřebiče vybavené online připojením. Co si od tohoto kroku slibujete?

Místo, kde se střetává virtuální svět a skutečnost. Čeští Depo Ventures investují do firmy oživující hračky pomocí rozšířené reality
Přečtěte si také:

Místo, kde se střetává virtuální svět a skutečnost. Čeští Depo Ventures investují do firmy oživující hračky pomocí rozšířené reality

Tyua je celosvětově rozšířená platforma produktů pro domácnost. Její přednosti jsou otevřenost a velmi rychlý vývoj. Tyua je také součástí systému Zigbee Alliance a nového standardu MATTER, který v budoucnu zajistí kompatibilitu napříč všemi platformami. Podporu pro tento standard potvrdily i společnosti jako Apple, Amazon, Google a další.

Web máte i v angličtině a ukrajinštině, v seznamu distributorů ale uvádíte jen české e-shopy. Máme značku Tesla chápat jako projekt určený výhradně českým spotřebitelům?

Určitě ne, značka má ambice mířené na všechny evropské trhy. Ve vzdálenější budoucnosti ale chceme cílit na všechny trhy na světě. Naší výhodou je to, že na každém trhu máme tým, který zajistí lokální přizpůsobení produktů, aplikace, komunikaci, podporu lokálním zákazníkům. Celý projekt teprve spouštíme. Před expanzí si musíme být jisti tím, že vše na 100 % funguje.

Před chvílí jsme mluvili o tom, že jste česká firma, působíte na lokálním trhu a rozumíte českému zákazníkovi. Pokoušet se o totéž na všech světových trzích ale asi není reálné. Počítáte s nějakým univerzálním receptem, podle kterého budete při zahraniční expanzi postupovat?

Reálné to je. Univerzálním receptem je spolupracovat s lokálními partnery a individuální přístup ke každému trhu. Na každém zahraničním trhu navážeme spolupráci s lokálními distributory. Lokalizace bude probíhat ve spolupráci s nimi. My budeme poskytovat veškeré potřebné zdroje a budeme ručit za kvalitu produktů a identitu značky a distributor bude pak toto vše aplikovat na trhu dle specifik zákazníka.

Značka stojí na samém začátku. Dovolte mi zahrát si na závěr na špatného personalistu a zeptat se, kde budete za pět let?

bitcoin_skoleni

Dlouhodobý cíl je stát se jedničkou na poli chytré domácnosti na všech trzích, na kterých budeme operovat. Celý koncept smart home přenášíme od technicky zdatných uživatelů do běžných domácností. Svět se velmi rychle mění, těžko nyní předpovědět, kde celý projekt za pět let bude. Nicméně v té době už budeme naši elektroniku prodávat na všech důležitých trzích po celém světě. Tesla bude snad v té době globálním hráčem s miliardovými tržbami.

  • Našli jste v článku chybu?