Menu Zavřít

Elektromobily připraví Německo o 100 tisíc pracovních míst v různých odvětvích, vyplývá ze studie

5. 12. 2018
Autor: CC BY 2.0: NCDOTcommunications via Flickr

Přechod na elektromobily připraví Německo do roku 2035 o 100 tisíc pracovních míst. Také o ta dobře placená a nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla studie, kterou zveřejnil norimberský Ústav pro výzkum pracovního trhu (IAB). V současnosti pracuje v německém automobilovém průmyslu na 800 tisíc lidí.

Příčinou snížení počtu pracovních míst je fakt, že výroba spalovacích motorů je pracnější. Elektrické pohony nejsou tak komplexní a vyžadují menší pracovní nasazení. Kromě dělníků v automobilovém průmyslu by o práci mohli postupně přicházet i lidé zaměstnaní v pohostinství nebo v pojišťovnictví. V jiných odvětvích - na stavbách či v energetice - sice budou nová pracovní místa vznikat, ale celkový úbytek zdaleka nedokážou nahradit, domnívají se autoři studie.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění

 Autodrom - ilustrační foto


Prognóza vychází z předpokladu, že tržní podíl elektromobilů bude v roce 2035 činit 23 procent. Pokud by byl vyšší, budou podle studie výraznější i změny na pracovním trhu.

Je ale také možné, že nových pracovních míst vznikne více a ekonomika poroste rychleji. Tato varianta by ale nastala pouze v případě, že by se baterie do elektromobilů vyráběly v Německu, cituje ze závěrů studie německý týdeník Der Spiegel.

bitcoin_skoleni

Dále čtěte:

Volkswagen buduje alianci s automobilkou Ford, k montáži aut v USA může využít její závody

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Výroba aut za tři čtvrtletí rostla o 0,6 procenta, přesáhla milion vozů

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Vyrábět je přestane v roce 2026

 Volkswagen přestane v roce 2026 vyrábět auta se spalovacím motorem

  • Našli jste v článku chybu?