Menu Zavřít

Exministr Kuba: Debata o elektromobilitě v Česku jde špatným směrem

24. 5. 2019
Autor: Martin Pinkas/Euro

Elektromobilita v Česku není o dobíječkách u dálnic, myslí si bývalý ministr průmyslu Martin Kuba. Na konferenci E-mobilita uvedl, že auta s elektrickým pohonem se budou používat hlavně na kratší jízdy ve městech.

“U nás se celá elektromobilita strhává k tomu, aby se autem dojelo po dálnici co nejdál. Přitom přirozeně se bude emobilita rozvíjet především ve městech,” pronesl Martin Kuba (ODS) na páteční konferenci E-mobilita pořádané týdeníkem Euro. Průměrnými uživateli elektroaut podle něj budou rodiny ve městech, které budou nabité vozy využívat jen na kratší vzdálenosti.

Proti tomu jdou ale úmysly české vlády. Ve Sněmovně třeba aktuálně leží návrh legislativy, díky které by majitelé elektroaut už od příštího roku platili za dálniční známku méně než řidiči aut s tradičními spalovacími motory. “Podpora elektromobility je jako mozaika - když ty podpůrné nástroje dobře složíte dohromady, může vzniknout pěkný obrázek,” vysvětluje postoj kabinetu Jan Bezděkovský z ministerstva dopravy.


Čtěte více o konferenci E-mobilita:

Jak být nezávislý na Asii? Volkswagen vyvíjí vlastní baterii do elektromobilů

Kdy bude Praha připravená na nástup e-mobility? V roce 2025


Podle jeho kolegy Jaroslava Kepky z ministerstva životního prostředí je správné, že se stát nedávno rozhodl nepodporovat v nákupu elektroaut fyzické osoby a neposkytne jim finanční dotaci, jako se to děje třeba v Rumunsku. “Automobilkám jsme zhruba před třemi lety nabízeli pomoc, ale rozešli jsme se, protože automobilky měly vlastní vize a návrhy jim nezapadaly do jejich koncepcí,” odmítá Kepka dnešní nářky výrobců aut.

Láká vás koupě elektromobilu?

Tahle slova s úsměvem ocenil Ivan Indráček, předseda představenstva Unie nezávislých petrolejářů ČR: “Ministerstvo životního prostředí teď cítím skutečně jako spojence.”

Na konferenci E-mobilita dále zaznělo, že podle propočtů by mělo v roce 2030 jezdit po Česku zhruba 220 tisíc elektroaut, což není ani pět procent z celkového vozového parku. “To je minimální cíl, který bychom měli naplnit,” zdůraznil Kepka.

bitcoin_skoleni

Konference E-mobilita
24. května 2019, Hotel Augustine Praha
Pořádá: týdeník Euro
Partneři: Audi, EY, E.ON

Přečtěte si:

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

Němci finišují s přípravou těžby lithia okolo Cínovce. Bez zbytečného křiku

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí

  • Našli jste v článku chybu?