Menu Zavřít

Facebook pokračuje v přeměně. Končí s firmami shromažďujícími osobní údaje

29. 3. 2018
Autor: Marco Paköeningrat via Flickr (CC BY-SA 2.0)

Americká internetová společnost Facebook se rozhodla ukončit spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí. Firma tak reaguje na skandál kolem svého přístupu k osobním údajům.

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

„Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku,“ uvedla společnost Facebook. Odmítla se však vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Společnost Facebook se v posledních dnech stala středem pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Facebook šmíruje, komu voláte a píšete. Jak tomu zabránit?

 Facebook - Messenger

ebf - tip - debata

Čtěte dále:

Facebook žehlí skandál. Usnadní správu údajů o uživateli

Grilování Zuckerberga. Šéf Facebooku bude vypovídat v Kongresu

Jourová pošle Facebooku dopis. Chce vysvětlit, jak se skandál dotkne Evropanů

Akcie Facebooku padají. Za týden klesly nejvíce od července 2012

Kontroverzní Cambridge Analytica působila ve volební kampani i v Česku

Facebookem zmítá aféra s dezinformacemi, šéf bezpečnosti odchází

Trump i brexit. Úspěšnou kampaň vedla umělá inteligence

Zuckerberg přiznal chyby. Slíbil nápravu a lepší ochranu dat uživatelů

Trumpova tajná zbraň. Ví o vás i to, co možná sami ani netušíte

Donald Trump


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).