Facebook využívá na hledání pracovní síly až 65 milionů zaměstnavatelů. Jejich propojení se stovkami milionů potenciálních zaměstnanců usnadní nová služba Facebook Jobs. Zítra bude dostupná i v Česku.
Uchazeči o zaměstnání i zaměstnavatelé stále více využívají sociální média jako hlavní zdroj zprostředkování práce. Facebook proto od zítřka spouští v Česku novou službu Jobs, která má ambici konkurovat zavedené sociální síti LinkedIn i mnoha serverům na hledání práce.
S novými funkcemi mohou správci facebookových stránek uveřejňovat inzeráty na volné pracovní pozice, a cíleně tak oslovit vybraný okruh uchazečů. Nabídky zaměstnání se budou zobrazovat najednou na několika místech v rámci sítě, včetně nového speciálního panelu Pracovní místa.
Dohoda přes Messenger
Na stránkách firem vznikne pro tento účel nová sekce nazvaná Pracovní místa (Jobs). K diskrétnímu odeslání přihlášky a komunikaci bude sloužit komunikační služba Messenger. Nabídky práce se budou šířit sítí podobně jako ostatní typy příspěvků, podpořit jejich zobrazování lze i placenou kampaní na blíže specifikovanou cílovou skupinu.
Jak najít vhodnou práci? Doporučení známého si oblíbili i zaměstnavatelé
Uchazeči o zaměstnání mohou sledovat pracovní nabídky na panelu Pracovní místa přímo na sledovaných stránkách nebo v jejich sekci Pracovní místa (Jobs), ve svém panelu novinek nebo lze použít vyhledávač. V případě zájmu o pracovní místo klikne kandidát jednoduše na tlačítko Přihlásit (Apply).
Aplikace následně sama vyplní přihlášku údaji o zaměstnání, vzdělání či dalších zkušenostech z veřejných částí profilu kandidáta a nabídne možnost jejich úpravy před odesláním. Po odeslání žádosti se mezi zaměstnavatelem a uchazečem otevře vlákno v Messengeru, aby si v přímé komunikaci mohli potvrdit přijetí informací. Služba Facebook Jobs už byla uvedena ve Spojených státech, Kanadě a Mexiku, v druhé polovině října se spustila v Austrálii, na Novém Zélandu a v některých evropských státech.
Čtěte o hospodaření sociální sítě:
Raketový růst. Facebook zvýšil díky mobilní reklamě zisk o 79 procent