Provozovatel sociální sítě Facebook ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 79 procent na 4,71 miliardy dolarů (103,7 miliardy korun). Firma uvedla, že k růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, hlavně z té mobilní. Celkové příjmy podniku se pak zvýšily o 47,3 procenta na 10,33 miliardy dolarů (227,4 miliardy korun).
Příjmy z reklamy vzrostly o 49 procent na 10,14 miliardy dolarů, z toho zhruba 88 procent pocházelo z mobilní reklamy. Analytici v anketě agentury FactSet příjmy v průměru odhadovali na 9,71 miliardy dolarů.
Nejrozšířenější sociální síť měla zhruba 2,07 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je o 16 procent více než loni a také více, než čekali analytici.
Vývoj akcií Facebooku:
Zdroj: IEconomics.com
Facebook je nyní ve Spojených státech terčem kritiky za způsob, jakým řeší placenou politickou reklamu a umožňuje šíření falešných zpráv. Největší kritika se na firmu snáší kvůli tomu, že Rusku umožnila ovlivnit americké prezidentské volby.
V minulých dnech Facebook uvedl, že lidé z Ruska si v posledních dvou letech koupili nejméně 3000 amerických politických reklam a zveřejnily dalších 80 tisíc sdělení, takzvaných postů, které mohlo vidět až 126 milionů Američanů. Rusko vměšování odmítá.
Přečtěte si také: