Západní automobilky se bez Číny a Jižní Koreje neobejdou, většina článků do elektromobilů pochází z těchto zemí. Evropský průmysl to chce změnit.
“Koncern Volkswagen potřebuje být nezávislý. Má ambici vyrábět si do budoucna baterie do elektromobilů sám,” prohlásil Marcel Archleb, šéf značky Audi v České republice, na konferenci E-mobilita pořádané týdeníkem Euro. Automobilka má pro letošek odvážné plány. Během letoška pošle na trh čtyři hybridní vozy a dva čistě elektrické speciály e-tron (SUV a sportback).
Audi tak kopíruje další automobilky, které směřují svou výrobu k elektrickým vozům. “Jasné je, že doba elektromobility přichází, mám ale stále víc otázek než odpovědí,” řekl Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu. V průběhu konference E-mobilita v pražském hotelu Augustine uvedl, že poslední evropský vůz s čistě spalovacím motorem by mohl být vyroben někdy mezi roky 2030 a 2040.
Konference E-mobilita pořádaná týdeníkem Euro
Petr Knap ze společnosti EY upozornil, že zapomínat by se nemělo ani na vodíkový pohon automobilů, který může být alternativou k elektřině především na delší vzdálenosti. “Vodíkový pohon není pro elektromobilitu konkurence,” dodal Aleš Douček z České vodíkové technologické platformy HYTEP. Zatímco pro pohon nákladních aut či autobusů se vodíkové články nejspíš neuplatní, v kategorii SUV by podle Doučka mohly uspět.
Na nástup vozidel na alternativní pohon se připravují i leasingové společnosti, jak zmínil Jiří Matula, generální ředitel Unicredit Leasing CZ. “Finanční sektor zvládne ufinancovat i násobky dnešních prodejů,” předpověděl. Loni se přitom v Česku prodalo sedm stovek elektromobilů.
Konference E-mobilita |
---|
24. května 2019, Hotel Augustine Praha Pořádá: týdeník Euro Partneři: Audi, EY, E.ON |
Přečtěte si: